فرماندار سیروان؛
فرماندار سیروان گفت:شکستن فضای ایران هراسی که توسط استکبار ناجوانمردانه ایجاد شده بود از دیگر دستاوردهای برجام است
کد خبر: ۳۶۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 29 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛بهمن جلیلیان افزود: در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی اینکه اکنون اروپا در مقابل آمریکا از برجام دفاع می کند و در یکسال اخیر 6 قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام علیه ایران نیز برداشته شده است.
 
وی اظهار کرد: شکستن فضای ایران هراسی که توسط استکبار ناجوانمردانه ایجاد شده بود از دیگر دستاوردهای برجام است و اکنون ایران از کشوری تهدید کننده صلح جهانی به منادی صلح و امنیت در جهان تبدیل شده است.
 
فرماندار سیروان با بیان اینکه پیش از برجام در اثر تحریم های ظالمانه شرایط خاصی بر کشور حاکم بود، یادآور شد: بر اساس یک برنامه زمان بندی قرار بود هر 6 ماه 20 درصد از میزان فروش نفت ایران کاسته شود و اگر برجام به سرانجام نمی رسید الان مانند عراق به مرحله نفت در برابر غذا می رسیدیم.
 
جلیلیان اظهار کرد: اکنون فروش نفت کشورمان از 800 هزار بشکه در روز در ابتدای دولت یازدهم به 2 میلیون و 400 هزار بشکه رسیده که این موضوع مهم یکی دیگر از بزرگترین دستاوردهای برجام است.
 
وی گفت: در حالیکه دیگر اعضای اوپک و کشورهای غیر عضو عمان و روسیه میزان تولید نفت خود را کاهش دادند ولی جمهوری اسلامی موفق به افزایش سهمیه و میزان فروش نفت خود شد که اینها از ثمرات برجام است.
 
فرماندار سیروان اضافه کرد: یکی از شعارهای اصلی انتخاباتی دکتر روحانی به رسمیت شناختن حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در جهان بود که این کار بسیار بزرگ، با تلاش دولتمردان و تیم مذاکره کننده کشورمان محقق شد.
 
جلیلیان یادآور شد: ایران در طول 40 سال گذشته حتی یک فروند هواپیمای نو خریداری نکرده بود اما در یک سالگی برجام با 2 غول هواپیما سازی جهان (ایرباس و بوئینگ) قرارداد بست و موفق به خرید هواپیماهای مدرن شد که نخستین فروند 2 هفته پیش تحویل شد.
 
وی تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل زمینی نیز با غول های خودروسازی جهان قرارداد همکاری بسته ایم ضمن اینکه پس از توافق برجام شاهد ترافیک سنگین تردد هیات های سیاسی و اقتصادی عالیرتبه کشورهای مختلف و حضور بیش از 100 هیات تجاری به ایران هستیم.
 
فرماندار سیروان گفت: با وجود اینکه مذاکرات تنها در حوزه هسته ای با 6 قدرت بزرگ جهانی انجام شد اما فضا در همه حوزه ها از جمله ارتباطات، بیمه ایی و بانکی نیز با کشورهای مختلف جهان شکسته شد.
 
جلیلیان با اشاره به تهدیدهای ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا اظهار کرد: اکنون هیچ تهدیدی متوجه برجام نیست و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تعهد اجرایی شدن برجام است بنابراین اینگونه اظهار نظرها حکایت از موفقیت برجام و شکست پروژه ایران هراسی است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار