«احسان الفقیه» با انتشار یادداشتی در نشریه «الحیات» با توهین به فردوسی و میراث او شاهنامه این اثر را نمادی از «پوپولیسم فارسی» خوانده است!
کد خبر: ۳۴۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ 10 December 2016
آفتاب‌‌نیوز : او در این مطلب سراسر توهین آمیز می نویسد:«ابوالقاسم فردوسی پدر معنوی ناسیونالیسم فارسی است او شعری سروده و گفته است ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را بجایی رسانده است کار که تاج کیانی کند آرزو. محتوای شاهنامه سرشار از نفرت ایرانیان نسبت به اعراب است.
 
 در حالی که صاحب دیوان شاهنامه در اوایل قرن پنجم درگذشته است اما این کتاب دارای جایگاه رفیعی در میان ایرانیان است جای تعجبی ندارد که رییس جمهوری دولت اصلاحات در سخنرانی مرکز فرهنگی در دوشنبه در تاجیکستان در سال ۲۰۱۳ میلادی درباره زیبایی زبان فارسی و در ستایش فردوسی گفت احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین ایران نیز در طول سفر خود به واتیکان و دیدار با پاپ کتاب شاهنامه را به او هدیه داد.
 
 این یک ایدئولوژی پوپولیستی است . امام قرطبی (مفسر اسلامی)گفته بود اوج نفرت پوپولیستی ایرانیان به گونه است که آنان ایرانی ها را به اعراب ترجیح می دهند و ایران وارث سلسله ساسانی است که ادغامی بین فرقه گرایی و ملی گرایی است».  
 
نویسنده این مطلب در ادامه ادعاهای خود می افزاید:«یکی دیگر از نمادهای قوم پرستی ایرانیان را می توان در تاکید و اصرار آنان در نامگذاری خلیج فارس دید. احمدی نژاد در فرمانی در سال ۲۰۰۶ میلادی روزی را به نام خلیج فارس نام گذاری کرد. در هر جنبه ای از زندگی ایرانیان در علم و فرنگ و ادبیات تا قانون اساسی شان می توانید آثاری از نژادپرستی را ببینید».  
 
این نویسنده با تکرار ادعای تجزیه طلبان عرب می نویسد:«اهواز در اشغال ایران به سر می برد ! این منطقه دست کم ۸۷ درصد از نفت ایران را تامین می کند و ۹۰ درصد از کل گاز ایران را در اختیار دارد و با توجه به مطالعات صورت گرفته درصد بالایی از ساکنان آن را اعراب عمدتا شیعه تشکیل می دهند اما بازهم در معرض آزار و اذیت فارس های شیعه قرار می گیرند. در تمام موسسات و نهادهای اداری و سیاس و قضایی زبان فارسی بر مردم اهواز تحمیل شده است. اکنون برنامه هایی برای تغییر جمعیتی در آن منطقه در دست است. ایرانیان می خواهند ترکیب جمعیتی آنجا را به نفع خود تغییر دهند »!  
 
این نویسنده در پایان مدعی شده است که اسرائیل از نظام سیاسی ایران استقبال می کند چرا که باعث افزایش فرقه گرایی در منطقه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار