بعد از سفر چندی پیش شهردار نوشهر به کشور چین، سرمایه‌گذاران چینی برای بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهر گردشگرپذیر نوشهر وارد این شهر شدند.
کد خبر: ۳۴۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 08 December 2016
 بعد از سفر شهردار نوشهر برای تحکیم قرارداد نیروگاه زباله سوز نوشهر و ادامه همکاری در این زمینه، کونگ کیو به عنوان یکی از بزرگ ترین سهامداران شرکت‌های چینی روز گذشته وارد نوشهر شد تا از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنند تا بعد از بررسی لازم و صحبت با شرکای دیگر نتیجه را در قالب طرح ارائه دهد.
 
این سرمایه‌گذار چینی در نشست با شهردار و اعضاء شورای اسلامی نوشهر که با حضور خبرنگاران برگزار شد با اشاره به موقعیت‌های منحصر بفرد این شهر از نظر بهره‌مندی از دریا و جنگل به صورت توام  و جاذبه‌های طبیعی، گفت: گزارشی از بازدیدهای صورت گرفته از ظرفیت های گردشگری این شهرستان مانند مجموعه سیترا، عرصه جنگلی کیسی، بندر، فرودگاه، گمرک و حتی مجموعه گردشگری نمک آبرود چالوس تهیه  و بعد از بازگشت به چین در اختیار سایر شرکا قرار می گیرد.
 
کونگ کیو گفت  در مورد ادامه پروژه نیروگاه زباله سوز نوشهر با بیان اینکه این نیروگاه هیچ گونه آلایندگی نخواهد داشت، اظهار کرد:  در کشور چین برای هر گونه سرمایه گذاری در بخش ایجاد نیروگاه زباله سوز به خارج بودن از منطقه مسکونی، رعایت استاندارد جهانی و تکنولوژی توجه می شود و این مهم در همه کارخانه های زباله سوز چین رعایت می شود.
 
وی با بیان اینکه اگر کارخانه زباله سوز در محدوده و مناطق مسکونی باشد اعتراض مردم را به همراه دارد، تصریح کرد:در حال حاضر سازمان جهانی محیط زیست و همچنین سازمان محیط زیست چین در این زمینه سخت گیری زیادی دارند.
 
این سرمایه گذاری چینی  خاطر نشان کرد: هرگونه سرمایه گذاری در بخش های مختلف این شهرستان مستلزم بررسی، مطالعه در قالب یک طرح است که پس از بررسی آن می توان برای سرمایه گذاری، برنامه ریزی کرد.
 
کونگ کیو با ابراز خرسندی از برخورد مناسب شهردار و اعضای شورای شهر نوشهر ابراز امیدواری کرد که به زودی بتوانیم با اجرای طرح های سرمایه گذاری در نوشهر شاهد رونق اقتصادی و فضای کسب کار باشیم زیرا این شهر از نظر ظرفیت گردشگری و سرمایه گذاری و عدم آلودگی هوا موقعیت بسیار مناسبی دارد.
 
شهردار نوشهر نیز با اشاره به سفر چند روز اخیر خود به کشور چین در مورد  هدف از این سفر اظهار کرد: بعد از سفر چند روز گذشته به کشور چین و تاکید بر ادامه همکاری جهت تکمیل و تجهیز نیروگاه زباله سوز نوشهر و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، تعدادی از یک شرکت بزرگ سرمایه گذاری بخش خصوصی چین وارد ایران شدند و یکی از آنها به همراه اعضای هیات مدیره شرکت تی.تی.اس به عنوان شریک شهرداری نوشهر در نیروگاه زباله سوز وارد نوشهر شدند.
 
وی با بیان اینکه بخش عظیمی از سرمایه گذاری مربوط به شرکت چینی است، افزود: بعد از سفر ما به چین و اطمینان اینکه پول مورد نیاز اتمام پروژه آماده است، این شرکت ترغیب شدند تا برای ادامه همکاری و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری وارد ایران شوند.
 
شهردار نوشهر با اشاره به اینکه بخش اعظمی از تجهیزات نیروگاه در اختیار شهرداری است، تصریح کرد: بعد از انتخاب پیمانکار در 22 آذر ماه، کارگزاران نصاب از کشور چین وارد کشور می‌شوند و برای شروع عملیات قسمتی از تجهیزات و ابنیه را نصب می کنند.
 
وی آمادگی کامل خود و سایر اعضای شورای شهر بندری نوشهر را برای هر گونه سرمایه گذاری در بخش گردشگری با شرکت چینی اعلام کرد.
 
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار