تابناک: مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجه به قدمت زیاد اکثر فضای آموزشی استان اصفهان، در مجموع 30درصد آن ها فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارند.
کد خبر: ۳۳۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 04 December 2016
به گزارش ایرنا، مسعود حمیدی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردستان در فرمانداری این شهرستان افزود: استان اصفهان دارای 6هزار واحد آموزشی است که بسیاری از آن ها نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
وی با بیان این که وضعیت اقتصادی در کشور مطلوب نیست تصریح کرد: آموزش و پرورش استان اعتبار لازم جهت نوسازی این فضاها را در اختیار ندارند و می طلبد خیران، اولیا دانش آموزان و دیگر ارگان ها در این رابطه با آموزش و پرورش همکاری کنند.
حمیدی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جاری تعداد 210 مدرسه با کمتر از 10 دانش آموز در سطح استان فعالیت دارند.
وی هدف از بازدید از شهرستان اردستان را بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان اعلام و تصریح کرد: مشکلات مطرح شده دسته بندی و جهت برطرف کردن آن به اداره کل استان ابلاغ می شود.
در این جلسه فرماندار اردستان نیز گفت: بعضی از مدرسه های شهرستان قدمت حدود یک قرن را دارند و با وجود وضعیت اقتصادی شهرستان، امکان استفاده از توان مالی افراد و خیران وجود ندارد.
علیرضا غیور افزود: دانش آموزان منطقه از استعداد بسیار خوبی برخوردارند و در بحث تحصیلات تکمیلی پیشرفت های بزرگی داشته اند و بسیاری از افراد نخبه، پزشکان و مدیران کشور از این خطه هستند لذا می طلبد دولت توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: در اردستان 3طرح عمرانی آموزشی شامل یک سالن اجتماعات و یک سالن ورزشی فرهنگی و یک واحد آموزشی با پیشرفت 70تا 90 درصد وجود دارد که بدلیل کمبود اعتبارات عملیات اجرایی آن ها متوقف شده و نیاز به تامین اعتبار دارد.
فرماندار اردستان افزود: 10 اعتبارات تملک دارایی سال 95 شهرستان به آموزش و پرورش اختصاص یافته و در سال 96این مقدار اضافه خواهد شد.
شهرستان اردستان با 45 هزار نفر جمعیت دارای 2 اداره آموزش و پرورش در اردستان و زواره بوده و بیش از 100واحد آموزشی و بالغ بر 6500دانش آموزدر 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار