فرمانده نیروی انتظامی؛
فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه تعدادزائران دراربعین امسال به بیش از 2 میلیون و 300 هزار رسید،گفت: حضور این تجمع گسترده مردمی در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد
کد خبر: ۳۳۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 20 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سردار حسین اشتری روز یکشنبه در ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران افزود: تعداد زائران اربعین حسنی کشور به بیش از 2 میلیون و 300 هزار رسید که 2 میلیون و 100 هزار نفر آن از طریق مرزهای زمینی و حدود 200 هزار نفر نیز بصورت هوایی از مرزها خارج شدند.
 
وی اظهار کرد: حضور این تجمع گسترده مردمی در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد و مدیریت آن نیز توسط دست اندر کاران ستاد اربعین کشور همانند معجره ای الهی و عنایت خداوند برای خدمتگذاران نظام اسلامی است.
 
به گفته وی، تاکنون بیش از 50 درصد از 2 میلیون و 100 هزار زائر خارج شده از گذرگاه های زمینی مهران، شلمچه و چذابه، از طریق پایانه مرزی مهران در استان ایلام وارد کشور شدند که این نشان از اهمیت این پایانه برای زائران است.
 
ماهیت اربعین حسینی توسط رسانه های استکبار تحریم شده است
 
فرمانده ناجا ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین تجمع انسانی است که تعداد زائران حاضر در آن به بیش از 20 میلیون نفر از 20 کشور دنیا می رسد.
 
سردار اشتری افزود: این گردهمایی بعنوان افتخاری برای جهان اسلام است و بسیاری از رسانه های جهان از اطلاع رسانی آن خودداری کرده و آن را تحریم می کنند البته این راهپیمایی تاثیر خود به جامعه جهانی را داشته است.
 
تردد آسان در راه های منتهی به مرکز کشور به صورت روان است
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از زائران در حال بازگشت به کشور هستند، تاکید کرد: نیروی انتظامی از 10 روز گذشته در مسیرهای منتهی به مرکز کشور مستقر شده تا بر روند ترددها نظارت کند.
 
سردار اشتری یادآور شد: مسافران در مسیر آرامش خوبی را داشته باشند و خستگی راه علتی بر بی نظمی در جاده ها نباشد.
 
استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: طی 24 ساعت گذشته حدود 180 هزار نفر از زائران از مرز مهران وارد کشور شده اند و این روند همچجنان در حال افزایش است.
 
محمدرضا مروارید با بیان اینکه اربعین و مدیریت آن یک شگفتی برای مردم ایران است، افزود: کمیته های ستاد اربعین استان قبل از آغاز مسافرت های اربعین در مرز مستقر شده و اگر حضور مسافران بدون ویزا نبود مشکل خاصی در این مرز وجود نداشت.
 
وی با بیان اینکه این مشکل با تدبیر و تعامل نیروهای انتظامی برطرف شد، اضافه کرد: پلیس انتظامی و مرزبانی در روزهای تردد زائران مهران با آرامش به آنان خدمات ارائه کرده است.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز در این نشست گفت: بیش از 90 هزار خودرو فقط در شهر مهران پارک شده که نزدیک به 6 برابر جمعیت این شهر است.
 
سردار اسکندر مومنی با بیان اینکه مردم مهران در شبانه روز پذیرای حدود 200 هزار نفر زائر بودند، تاکید کرد: در پایانه مرزی مهران هم اکنون بطور متوسط حدود 200 هزار نفر تردد می کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار