رئیس کمیته پشتیبانی ستاداربعین استان؛
رئیس کمیته پشتیبانی ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه موج بازگشت زائران آغاز شده است، افزود: از فردا بازگشت با ورود تعداد بیشتری از زائران ادامه پیدا می کند که با تدابیر اتخاذ شده درصددیم بدون هیچ مشکل و محدودیتی بتوانیم آنها را از مرز مهران خارج و به شهرهای مبدا روانه کنیم.
کد خبر: ۳۳۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ 18 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حشمت اله عسگری اظهار کرد: با هماهنگی بین بخشی همه دستگاه ها برای بازگشت زائران برنامه ریزی شده و امیدواریم این فرآیند در کمال امنیت انجام و همه زائران سلامت به کشور باز گردند.
 
وی با بیان اینکه موج بازگشت زائران آغاز شده است، افزود: از فردا بازگشت با ورود تعداد بیشتری از زائران ادامه پیدا می کند که با تدابیر اتخاذ شده درصددیم بدون هیچ مشکل و محدودیتی بتوانیم آنها را از مرز مهران خارج و به شهرهای مبدا روانه کنیم.
 
عسگری یادآور شد: برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به زائران همه دستگاه های دولتی بصورت جهادی بسیج شده و زمینه را برای بازگشت زائران ایرانی به خاک کشورمان از طریق مرز بین المللی مهران فراهم کرده اند.
 
وی برپایی بیش از 10 هزار تخته چادر توسط هلال احمر، تعطیلی مدارس مهران و تجهیز آنها، مساجد و تکایا، اردوگاه های بزرگ سپاه و ارتش برای اسکان اضطراری شبانه زائران باز گشته به کشور از جمله این اقدامات برشمرد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به حجم زیاد زائران و پیش بینی اینکه این ترددها شبانه روز ادامه دارد به منظور جلوگیری از بروز مشکلات مدارس، زائر سراها، چادرهای هلال احمر، مساجد، تکایا در شهر مهران برای اسکان زائران تجهیز و مهیا شده است.
 
عسگری همچنین از تامین مواد غذایی در موکب های فعال در مهران و سایر شهرستان های مسیر تردد زائران خبر داد و گفت: وضعیت این موکب ها بطور مرتب رصد می شود و با کمک خیران و دستگاه های دولتی و مردم استان و سایر نقاط کشور خدمات رسانی به زائران و پذیرایی از آنان همچنان ادامه دارد.
 
وی از تامین آب آشامیدنی و مواد خوراکی و پتو در مهران به اندازه کافی خبر داد و افزود: پیش از شروع اربعین کامیون های یخچال دار برای حمل گوشت و مواد فاسد شدنی در مهران استقرار یافته بودند و آرد مورد نیاز نیز به منظور پخت فوق العاده نانوایی های سیار در مهران تامین شده است.
 
وی از خدمات رسانی مطلوب دستگاه های دولتی و نهادهای وابسته به دولت به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی و شهر مهران همپای مشارکت های مردم و کمک خیران و تلاش شبانه روزی مردم ایلام برای رضایتمندی زائران خبر داد.
 
معاون استاندار ایلام خاطر نشان کرد: همه مردم و مسئولان و کارکنان دستگاه های دولتی و خدماتی بسیجی وار شبانه روز در خدمت زائران حسینی هستند و امیدواریم که زائران با رضایت استان ایلام را ترک کنند.
 
رئیس کمیته پشتیبانی ستاد اربعین استان ایلام گفت: امسال پیش بینی حضور پر شور مردم برای شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی می شد و از قبل هماهنگی هایی برای جذب کمک دستگاه ها، موسسات، خیران و مشارکت های مردم در این استان شده بود.
 
عسگری تاکید کرد: خدمت رسانی به زائران تا بازگشت آخرین زائر از راهپیمایی اربعین در مرز بین المللی مهران و شهرهای مسیر در استان ایلام ادامه دارد که امیدواریم این تلاش ها توام با رضایتمندی زائران باشد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار