خطیب جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت:تنهاراه برون‌رفت ازمشکلات اقتصادی تحقق شعاراقتصادمقاومتی است.
کد خبر: ۲۶۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 29 July 2016

امام جمعه ایلام گفت:تنهاراه برون‌رفت ازمشکلات اقتصادی تحقق شعاراقتصادمقاومتی است.

به گزارش تابناک ایلام؛آیت‌الله محمد نقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: امروز امنیت ملی ما با مثلث شیطانی سعودی، داعش و منافقین که مظهر تروریسم در جهان هستند مواجه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: دولت وهابی و سلفی سعودی به عنوان حامی مالی این دو گروه در مقابل انقلاب و نظام اسلامی عمل می‌کند و حاکمان فاسد آل سعود به عنوان لیدر این مثلث شیطانی در بن‌بست منطقه‌ای قرار گرفته‌اند، این رژیم طی چند سال گذشته کارنامه سیاسی و عملیاتی بسیار بدی را در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه از خود به جای گذاشته است.

وی ادامه داد: این رژیم سفاک با پشتیبانی از اسلام سلفی - وهابی در دنیای اسلام جایگاهی ندارد و با عملکرد بسیار بدی که داشته در پیشگاه افکار عمومی جهان اسلام و ملت‌های آزاده جهان در معرض قضاوت و محکومیت قرار دارد و به عنوان منفورترین رژیم‌ها شناخته شده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: چهره ارتجاعی و اشرافی این نظام مدعی اسلام جای هیچ توجیه و مشروعیتی در افکار عمومی بین‌المللی از خود باقی نگذاشته است و تنها برگ برنده این رژیم «دیپلماسی دلار» است.

لطفی تصریح کرد: بنابراین رژیم کودک‌کش سعودی از دو بحران عدم مشروعیت و هویت رنج می‌برد چراکه این رژیم همانند رژیم صهیونیستی مولود نامشروع دولت استعمارگر انگلیس بوده که میان دو جنگ جهانی تاسیس شد و هنوز هم نتوانسته هویت ملی پیدا کند.

وی ادامه داد: در عین حال در کنار بحران هویت چالش امنیتی دیگری که رژیم سعودی با آن مواجه شده بحران عدم مشروعیت است؛ نظام مرتجع و دیکتاتور سعودی تنها از طریق زور و سرکوب تلاش می‌کند چالش مشروعیتی خود را برطرف کند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد رژیم آل سعود از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از گفتمان انقلاب اسلامی سخت به هراس افتاد و تاکنون نتوانسته است در برابر موج کوبنده انقلاب اسلامی ایستادگی کند و در جنگ سیاسی، فرهنگی، امنیتی و نظامی ناکام بوده و ضربات کوبنده‌ای را احساس می‌کند.

لطفی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی باید با موضع‌گیری انقلابی و انقلابی عمل کردن رژیم فاسد و پوسیده سعودی را متوجه عواقب عملکرد خود کند، صبر ملت و نظام اسلامی حدی دارد و باید بر این واقعیت تأکید کنند که اربابان شما تاکنون هیچ غلطی نکرده‌اند شما که عددی نیستید. بنابراین باید دستگاه دیپلماسی در مقابل گستاخی وزیر فاسد رژیم آل سعود موضع‌گیری قاطع داشته باشد.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی و تفکر بسیجی است باید در قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی عناصر مومن کارامد، بسیجی و فارغ از متعلقات مالی و معتقد به شعار اقتصاد مقاومتی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: شواهد و قرائن حکایت از این واقعیت دارد که نتایج توافق هسته‌ای و برجام در عرصه اقتصادی ناامید کننده بوده و در این مدت یکساله پس از توافق تنها دستاورد اقتصادی آن فروش بیشتر نفت آن هم به قیمت ارزان بوده اما در زمینه مهار تورم و ایجاد شغل برای میلیون‌ها جوان بیکار موفقیتی در بر نداشته است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: با توجه به پابرجا بودن تحریم‌های آمریکا و تهدید کنگره آمریکا به تحریم‌های جدید و عدم دسترسی کشورمان به میلیاردها دلار دارایی‌اش در خارج بانک‌های خارجی از برقراری ارتباط با ایران استقبال نکرده‌اند.

لطفی تصریح کرد: در نهایت خوش‌بینی بیش از حد و گشایش اقتصادی، فشار موافقان توافق و بالا بردن انتظارات مردم سیاست درستی نبود، بنابراین تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به دیپلماسی انفعالی در برابر پیمان‌شکنی و بدعهدی آمریکا پس از برجام اشاره کرد و گفت: این نوع دیپلماسی بیش از این به مصلحت نظام نیست بلکه همان گونه که در جنگ تحمیلی تهدید در برابر تهدید سیاسیت موفقی بود، در برجام نیز باید راهبرد تعهد در برابر تعهد مورد بازبینی قرار گرفته و همه مراحل فنی و حقوقی برجام گام به گام اجرا شود و باید به ازای هر تعهدی که عمل می‌کنیم آمریکا و متعهدانش نیز به همان میزان و اندازه از تعهداتشان را عملی کنند.

وی ادامه داد: باید از هرگونه خوش‌بینی و شتاب‌زدگی اجتناب شود و عدم مقابله با کارشکنی طرف‌های غربی قطعا آنها را گستاخ‌تر خواهد کرد تنها راهکار برون‌رفت شرایطی که بوی توطئه از آن به مشام می‌رسد مقابله به مثل است.

وی همچنین به موضوع اهدای خون اشاره کرد و افزود: اهدای خون یکی از کارهای خداپسندانه و ارزشمند است و بانک خون یکی از تلاش‌های موثر دستگاه انتقال خون بوده که این اقدام جان بسیاری از نیازمندان را از مرگ حتمی نجات می‌دهد.

نماینده ولی فقیه دراستان ایلام همچنین به 8 مرداد سالروز ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله مشکینی اشاره کرد و گفت: این عالم پرهیزگار فقیه مجاهد اسوه اخلاق مجتهد بصیر مصداق وارث انبیا بود. این روحانی عالیقدر از جمله شخصیت‌های نادری بود که سراسر عمر با برکت خود را وقف نظام و انقلاب اسلامی کرد و در مراحل گوناگون زندگی نورانی خویش وقف کرد و این عالم ربانی اسوه اخلاق و عملی برای شاگردانش و ارادتمندان خود بود. این فقیه پارسا و مجاهد از یاری امام راحل مقام معظم رهبری و نظام اسلامی دریغ نورزید./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار