نماینده ولی فقیه در استان ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت:اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران لایق و مقاوم در برابر وسوسه‌هاست و مدیران پاکدست و دور از زد و بندها و منافع اقتصادی می‌توانند این شعار مهم و اساسی را عملیاتی کنند.
کد خبر: ۲۶۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 22 July 2016

امام جمعه ایلام گفت:اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران لایق و مقاوم در برابر وسوسه‌هاست و مدیران پاکدست و دور از زد و بندها و منافع اقتصادی می‌توانند این شعار مهم و اساسی را عملیاتی کنند.


به گزارش تابناک ایلام؛آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: دستاورد توافق هسته‌ای و برجام چیزی جز افزایش انتظارات ملت در داخل و فشار فزاینده طرف‌های غربی و ایجاد تعهدات بیشتر و سنگین‌تر در ازای امتیازات بسیار اندک چیز دیگری نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: بزرگترین نتایج توافق و کلید همه مشکلات حتی آب خوردن، نفس کشیدن و حل مشکلات بزرگ اقتصادی و فرهنگی توسط برجام یک اشتباه راهبردی بود که خسارت‌های جبران ناپذیری بر کشور در عرصه‌های مختلف وارد کرد.

وی ادامه داد: اما آمریکایی‌ها بیشترین بهره‌های سیاسی در این مذاکرات را از آن خود کردند. دستگاه دیپلماسی در برابر پیمان شکنی و بدعهدی طرف‌های غربی بیشتر از این تعلل و مسامحه نکند و با توجیهات واهی و غیرقابل قبول پاسخی کوبنده در تراز ملت و نظام قدرتمند اسلامی به آنها بدهد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: با گذشت یک سال از توافق هسته‌ای آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است.

مسئول هیات نظارت بر برجام پس از گذشت یک سال از امضای توافق با 1+5 می‌گویند لغو تحریم‌ها فقط روی کاغذ بوده و هنوز به صحنه عمل دست نیامده است.

لطفی تصریح کرد: علاوه بر اینکه شروط 9گانه رهبری در برجام محقق نشده است و تحریم‌ها کماکان باقی مانده و برداشته نشده است، رئیس جمهور در اجتماع مردم کرمانشاه صریحا می‌گویند تحریم‌ها برداشته شده و نسبت به آثار و برکات توافق هسته‌ای و خدمات در این زمینه فرمایشاتی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: مردم صبور ایران غریب سه سال به وعده‌های دولت تدبیر و امید گوش کرده و در انتظار تحقق شعارهای دولت هستند و مردم حق دارند دستاوردهای دولت را در حوزه‌های سیاست داخلی و خارجی به ویژه در حوزه اقتصاد احساس کنند.

وی ادامه داد: اما با تمام تاسف وعده‌های دولت در قالب شعارهای انتخاباتی رونق اقتصادی و لغو تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران نه تنها محقق نشد بلکه بروز فساد اداری و مالی و غارت اموال ملت توسط مدیران نالایق و رانت‌خوار و دریافت حقوق‌های نجومی امید مردم به یاس و ناامیدی تبدیل شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مردم به شدت به عملکرد دولت در برخورد با فساد اداری و مفاسد اقتصادی اعتراض دارند. مطالبات مردم در حوزه معیشتی و وعده‌های مسئولان امری بسیار روشن است و دولت باید به این مطالبات بدون حاشیه و متهم کردن دیگران پاسخگو باشد.

لطفی تصریح کرد: مسئله اصلی و ضروری کشور اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است و اصولا عامل اساسی در تحقق رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: اکنون کشور ما با توجه به مسائل اقتصادی با یک جنگ تمام عیار روبروست البته اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران لایق و مقاوم در برابر وسوسه‌هاست و مدیران پاکدست و دور از زد و بندها و منافع اقتصادی می‌توانند این شعار مهم و اساسی را عملیاتی کنند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از قدردانی از موضع‌گیری قاطع و انقلابی ریاست مجلس شورای اسلامی در برابر مقامات رژیم آمریکا و دبیرکل سازمان ملل در خصوص برجام گفت: انتظاری که مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند این است که آنان پاسخی کوبنده به نقدکنندگان برجام داده که متاسفانه در اجرای برجام فعالیت‌های مراکز حساس هسته‌ای متوقف شده است. 

امام جمعه ایلام همچنین به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه توسط مالک اشتر زمان آیت‌الله طالقانی گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی در برابر هجمه‌های فرهنگی و تبلیغی دشمن است. جایگاه این نهاد فرهنگی بسیار حساس، تاثیرگذار، کارآمد و بی‌بدیل است و نماز جمعه نماد وحدت، همبستگی، اتحاد و انسجام ملت بزرگ و با بصیرت ایران است.

لطفی تصریح کرد: نماز جمعه در تبیین معارف دینی و ترویج فرهنگ تقوا، اخلاق، فضیلت و ارزش‌های دین اسلام و معارف اهل بیت است و بصیرت‌افزایی، آزادی بخشی در مسائل سیاسی و فرهنگی و مقابله با ترفندهای فرهنگی نظام سلطه از وظایف سازمانی و انقلابی خطیبان جمعه است.

امام جمعه ایلام همچنین به 5 مرداد ماه سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در سال 67 اشاره کرد و گفت: عملیات مرصاد پرونده سیاه و ننگین گروهک منافقین را جمع و طومار حیات پر از جنات و خیانت آنها را به زباله‌دان تاریخ انداخت؛ این گروهک در دوران حیات سیاسی خود جنایات هولناک و خیانت در حق ملت مظلوم ایران مرتکب شدند هرکجا سخن از خیانت و جنایت آفرینی می‌آید پای این گروه مطرح است. پیوند و همبستگی این گروهک با رژیم فساد و فرسوده پادشاهی سعودی علیه ملت ایران آخرین خیانت منافقین است.

خطیب جمعه ایلام همچنین به هفته مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: یکی از الزامات سیاست‌های اقتصادمقاومتی ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تربیت عناصر خلاق برای رونق بخشیدن به کار و فعالیت در عرصه تولیدات داخلی است.

وی اظهار داشت: قطعا اگر تولیدات داخلی رونق پیدا کند و بنگاه‌های تولیدی تعطیل شده فعال شوند و استفاده مردم از کالاهای داخلی فرهنگ شود باب بزرگی در راستای ایجاد اشتغال و تولید برداشته می‌شود./ف

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
مگه میشه مگه داریم؟!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار