استاندارواسط عراق گفت:زمانی که رسانه های گروهی در مسیر صحیح خود قدم بردارند و کلمه حق را بر سر زبان جاری کنند، بطور قطع رسالت خود را به درستی انجام می دهند.
کد خبر: ۲۳۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 16 May 2016

استاندارواسط عراق گفت:زمانی که رسانه های گروهی در مسیر صحیح خود قدم بردارند و کلمه حق را بر سر زبان جاری کنند، بطور قطع رسالت خود را به درستی انجام می دهند.


به گزارش تابناک ایلام؛مالک خلف وادی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق اظهار کرد: در روزگاری که قدرت های غرب علیه ملت های مسلمان بر خواسته اند، رسانه ها باید یکدلی و همدلی لازم را داشته باشند.

وی افزود: همدلی رسانه ها بدون شک کشورهای مسلمان را از خطر گروه های تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی مصون نگه می دارد.

استاندار واسط عراق به نقش رسانه های جمعی در دوره معاصر اشاره کرد و یادآور شد: زمانی که رسانه های گروهی در مسیر صحیح خود قدم بردارند و کلمه حق را بر سر زبان جاری کنند، بطور قطع رسالت خود را به درستی انجام می دهند.

خلف وادی نقش رسانه های جمعی را در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین رشد و توسعه کشورها مهم دانست و گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها فرصتی مبارک برای تعامل و با هم بودن دو کشور دوست و همسایه است تا فرهنگ و مشترکات دو کشور به هم نزدیک تر شود.

** استاندار حلبچه: جمهوری اسلامی همیشه حامی و همر اه مردم حلبچه بوده است

استاندار حلبچه عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه چه در دوران رژیم منفور بعث عراق و چه اکنون همراه و حامی مردم مظلوم حلبچه بوده و از ما حمایت کرده است.

عبدالله محمد در آیین گشایش نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات تاکید کرد: مردم این استان محروم همیشه تحت حمایت ایران اسلامی بوده و استان های کردستان و کرمانشاه ماموا و مامن ما در دوران سخت رژیم فاشیست صدام بودند.

وی با اشاره به قرابت های قومی، مذهبی و فرهنگی میان مردمان این دیار با استان های غربی کشورمان افزود: مردم ما بهترین دوران جوانی خود را در ایران و تحت حمایت مردم این کشور دوست گذراندند.

عبدالله محمد با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات استان های مرزی ایران و عراق اظهار کرد: رسانه ها و اهالی قلم می توانند برای افزایش ارتباط های فرهنگی، دینی و قومی مردم این مناطق همکاری کنند.

استاندار حلبچه به بیان اینکه هرگز خدماتی که جمهوری اسلامی به مردم ما داده را فراموش نمی کنیم، یادآور شد: تعامل و همکاری رسانه ایی می تواند پل ارتباطی مهمی برای نزدیک شدن مردمان استان های مرزی دو کشور باشند.

نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق روز دوشنبه همزمان با روز جهانی ارتباطات با حضور استاندار ایلام و استانداران واسط و حلبچه عراق، مسئولان محلی و جمعی از فعالان رسانه ای 2 کشور روز دوشنبه در دانشگاه ایلام آغاز بکار کرد.

در مجموع 150 نفر مهمان این جشنواره هستند که از این تعداد 85 نفر شامل استانداران استان های مرزی عراق، مسئولان حوزه فرهنگ و خبرنگاران و روزنامه نگاران این کشور هستند.

این جشنواره برای نخستین بار 27 تا 29 اردیبهشت (دوشنبه تا چهارشنبه) امسال در شهر ایلام برگزار می شود و در مجموع یک هزار و 278 اثر شامل یک هزار و 20 اثر در بخش آزاد و 173 اثر در بخش ویژه به دبیرخانه این جشنواره از سوی اهالی رسانه های استان های مرزی ارسال شده است.

بررسی مسائل محیط زیست و مسائل اجتماعی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه مطبوعاتی از آثار استان های شرکت کننده و برپایی غرفه استان قدس رضوی به منظور نمایش آثار تاریخی و نفیس از برنامه های جنبی جشنواره است.

در این جشنواره از 44 فعال رسانه ای 2 کشور ایران و عراق تجلیل خواهد شد که از این تعداد 39 نفر خبرنگار ایرانی و پنج نفر نیز از فعالان رسانه ای کشور همسایه عراق هستند.

هم افزایی ظرفیت ها و توانمندی های رسانه ای استان های منطقه، فراهم آوردن زمینه رقابت سالم در راستای ارتقا سطح کیفی و محتوایی رسانه های منطقه، گسترش مبادلات فرهنگی و رسانه ای بین استان های مرزی دو کشور ایران و عراق، توسعه و امنیت پایدار فرهنگی و اجتماعی در منطقه، تقویت فضای همدلی و همگرایی بیشتر بین استان های جدار مرزی دو کشور همسایه و تقویت دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در راستای تعامل سازنده با کشورهای همسایه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

زمینه های این جشنواره شامل مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، گفت وگو و مصاحبه، تیتر، طنز، صفحه آرایی، عکس، طرح و کاریکاتور است.

بخش های جشنواره شامل آزاد با موضوع های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ویژه شامل مرز مشترک، چالش ها، تهدیدها و فرصت های پیش رو، راه ها و موانع توسعه و امنیت پایدار استان های منطقه، راه های تقویت همگرایی استان های منطقه و گسترش بیش از پیش مبادلات بر پایه اشتراکات فرهنگی، تاریخی و دینی، راه ها و موانع توسعه اقتصادی منطقه، تروریسم در منطقه، خشونت و افراط گرایی در منطقه و محیط زیست و بحران های پیش رو است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار