ورزش اصفهان از دید 90 تابناک؛
تابناک: با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.
کد خبر: ۲۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 13 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.

عملکرد مناسب فوتبالی های اصفهان


در هفته ای که گذشته تیم های فوتبال اصفهانی بازی های حساسی را پشت سر گذاشتند و توانستند نتایج قابل قبولی را کسب کنند.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی دیروز با دو بازی آغاز شد که در یکی از حساس ترین مسابقات این هفته، ذوب آهن اصفهان میهمان استقلال تهران بود که نهایت در یک بازی زیبا، تلاش هیچ یک از دو تیم مثمر ثمر نبود و این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

گل های این دیدار را برای استقلال امید ابراهیمی در دقیقه 64 از روی نقطه پنالتی و برای ذوب آهن دانیال اسماعیل فر در دقیقه 75 به ثمر رسادند.


یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از دیدار استقلال و ذوب‌آهن که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، اظهار داشت: در مجموع بازی پر هیجان و خوبی بود و یکی از بازی‌های خوب لیگ بود. در نیمه اول و در فاز دفاعی موقعیت آنچنانی به استقلال ندادیم و آنها یک موقعیت به دست آوردند. در نیمه دوم هم روی یک پنالتی مشکوک گل زدند.

وی ادامه داد: تیم ما موقعیت‌های خوبی داشت. در نیمه دوم توانستیم به دروازه حریف فشار بیاوریم و می‌توانستیم 3 امتیاز را بگیریم. هدف ما هم همین بود ولی موقعیت‌های زیادی از دست دادیم. فکر می‌کنم امروز از روزهای خوب محسن فروزان بود. در مجموع به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم چون زحمت زیادی کشیدند و با انرژی بودند. حالا به آینده امیدواریم.

هم چنین امیر قلعه نویی، سرمربی تیم استقلال تهران درباره این مسابقه گفت: بازی خیلی زیبایی را از سوی دو تیم دیدیم. این مساوی برای هیچ یک از دو تیم خوب نبود و حیف بود این بازی با این کیفیت پیروز نداشته باشد. ما متاسفانه 12 بازی است که از حریف جلو هستیم و بازی را یا باخته ایم یا مساوی کرده ایم. این درد آور است که این همه بازی جلو باشید و بازی را واگذار کنید. من به بازیکنانم خسته نباشید می گویم ولی باید بگویم که آنها تمرکز لازم را بعد از گل که می زنیم، نداریم. ما می خواستیم با آوردن کریمی بازی را سرعت بدهیم که خیلی هم خوب کار کرد اما اسیر جو بازی شد. به نظرم مساوی برای این دیدار اصلا خوب نبود.

با این نتیجه که به نوعی برای هیچ یک از دو تیم فایده ای نداشت، استقلال با 42 امتیاز در جایگاه سوم و ذوب آهن با 39 امتیاز در جایگاه ششم باقی ماند.

گفتنی است این دومین تساوی پیاپی ذوب آهن است.


سپاهان نیز روز گذشته در حضور کاپیتان نویدکیا در ترکیب بازی خوبی را برابر تراکتور به نمایش گذاشت و توانست با وجود شکست در نیمه نخست بازی با نتیجه 2 بر 1 برابر حریف خو دبه پیروزی برسد.

آغاز تمرینات تیم واترپلوی سپاهان


تیم واترپلو سپاهان که فصل گذشته لیگ برتر را با عنوان نایب‌قهرمانی به پایان رساند، تمرینات خود را برای حضور در فصل آینده این مسابقات از دوشنبه ۲۴ فروردین ماه آغاز خواهد کرد.

این تیم روزهای زوج در استخر انقلاب اصفهان تمرین خواهد کرد و دو ماه قبل از شروع مسابقات تمرینات این تیم همه روزه خواهد بود.

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درنظر دارد برای افزایش آمادگی تیم ملی واترپلو جوانان ایران، در اردیبهشت ماه تورنمنتی چهارجانبه با حضور تیم‌های دانشگاه مسکو، دانشگاه آزاد تهران، سپاهان اصفهان و تیم ملی جوانان کشور در استخر ۹ دی تهران برگزار کند.

بازدید یک روزه رئیس فدراسیون هندبال از اصفهان

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، سید ابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال در سفر امروز خود به اصفهان، ابتدا در باشگاه سپاهان حاضر شد و با مدیرعامل این باشگاه و مسئولان هندبال استان دیدار و گفتگو کرد.

مهرزاد خلیلیان در این دیدار ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان رئیس فدراسیون هندبال گفت: از اینکه خانواده هندبال را با محور اتحاد و همدلی و اعتماد و احترام گرد هم آورده‌اید و قصد دارید فصل نوینی را در عرصه همبستگی جامعه این رشته فراهم کنید از شما سپاسگزاریم.

خلیلیان: آماده هرگونه همکاری با فدراسیون هندبال هستیم

وی ادامه داد: برگزاری همایش هندبال گام نخست و بزرگی در راستای هدف‌تان بود و باشگاه سپاهان نیز که مجدداً تیمداری در لیگ برتر هندبال را آغاز کرده به عنوان باشگاهی با کارنامه در این رشته آماده همراهی و همکاری با شما و همکاران‌تان می‌باشد.

خلیلیان همچنین گزارشی از فعالیت‌های باشگاه در همه حوزه‌ها و حوزه هندبال در همه رده‌های سنی ارائه نمود.

سید ابوالحسن مهدوی نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از حضور دوباره باشگاه سپاهان در لیگ برتر هندبال، از این تصمیم باشگاه قدردانی کرد و این موضوع را تصمیمی برای توسعه و پویایی لیگ برتر هندبال دانست.

وی همچنین از از راه‌اندازی اتحادیه هندبال باشگاه‌های کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد این اتحادیه بتواند به توسعه هندبال باشگاهی کشور سرعت بیشتری بخشد.

وی در پایان از برگزاری جشنواره بین المللی هندبال در مردادماه با حضور ۱۰۰ تیم داخلی و خارجی در مشهد مقدس خبر داد و مشارکت فعالانه باشگاه سپاهان در این جشنواره را خواستار شد.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه این سفر به دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان رفت.

سلطان‌حسینی: کار در هندبال کشور باید ریشه‌ای دنبال شود

محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان در این دیدار ضمن تبریک سال نو و انتخاب مهدوی به ریاست فدراسیون هندبال اظهار داشت: خوشبختانه با ظرفیت‌هایی که از شما سراغ داریم مطمئن هستیم که در جهت توسعه ورزش در کشور اقدامات خوبی را انجام خواهید داد.

وی افزود: اگر کار در هندبال کشور ریشه‌ای دنبال شود این رشته می‌تواند مانند والیبال در جهان با قدرت ظاهر شود.

سلطان‌حسینی گفت: اگر ارزش کسانی که وارد ورزش می‌شوند از بُعد ورزشی آنها کمرنگ‌تر باشد، به آن ورزش لطمه وارد می‌شود اما کسانی که ارزش آنها بیشتر باشد می‌توانند به توسعه آن رشته کمک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به برگزاری انتخابات متعدد هیأت‌های ورزشی در دوران مسئولیت خود گفت: در این انتخابات سعی ما بر این بود که افرادی که تخصص لازم را دارا هستند و ارزش و توانایی کمک به آن رشته را دارند وارد رقابت شوند. از بهمن ماه سال ۹۲ که مسئولیت ورزش استان را بر عهده گرفتم، معضل بزرگ ورزش استان بسته شدن تمامی حساب‌های اداره‌کل بود که به دلیل بدهی ۲۰ میلیاردی، حساب‌ها به مدت ۱۵ ماه مسدود بود. این بدهی‌ها از منابع غیردولتی تأمین شد و حتی یک ریال از دولت برای این موضوع دریافت نکردیم.

مهدوی: هندبال اصفهان یعنی هندبال ایران

سید ابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال نیز در این نشست گفت: باشگاه‌های اصفهانی به معنای واقعی باشگاه هستند و دارای اساس‌نامه صحیح هستند.

وی افزود: این باشگاه‌ها حرفه‌ای‌گری را یدک می‌کشند و به گردن ورزش ایران حق دارند و می‌توانند با تعامل با اداره‌کل ورزش و جوانان استان، در رشته‌های مختلف به خصوص هندبال کمک بسیاری به ورزش و هندبال کشور کنند که جای تقدیر و تشکر دارد چون هندبال اصفهان یعنی هندبال ایران و ما حمایت زیادی از آن خواهیم داشت.

گفتنی است، قرار است ابوالحسن مهدوی ساعت ۱۴:۳۰ امروز برای دیدار با مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در این باشگاه حضور یابد.

تماشای دیدار دو تیم سپاهان و ثامن‌الحجج مشهد در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر هندبال، پایان بخش سفر یک روزه مهدوی به اصفهان خواهد بود. این دیدار از ساعت ۱۶ امروز و در سالن شهید سجادی اصفهان برگزار خواهد شد.

سپاهان هندبال جدال مرگ و زندگی را باخت

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از مهر، دیدار تیم‌های هندبال سپاهان اصفهان و ثامن‌الحجج مشهد در هفته شانزدهم لیگ برتر هندبال عصر امروز در ورزشگاه سجادی اصفهان آغاز شد و با شکست تیم اصفهانی به پایان رسید.

سپاهان که در این بازی برای کسب امتیاز قدم به میدان گذاشته بود، تلاش بسیاری برای پیروزی کرد اما در نهایت مغلوب تیم حریف شد و نتوانست از امتیاز میزبانی استفاده کند.

تیم سپاهان در نیمه نخست بازی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و با درخشش بازیکنان این تیم، نیمه نخست با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ به سود طلایی‌پوشان اصفهان به پایان رسید.

با این حال در نیمه دوم این تیم ثامن بود که بهتر از سپاهان عمل کرد تا شاگردان مجید رحیمی‌زاده، متحمل شکست شده و امتیاز این بازی خانگی را از دست دهند.

سپاهان در دقایق پایانی بازی تلاش کرد اختلاف امتیازی خود را کم کند اما دیدار در نهایت با پیروزی ۲۲ بر ۱۹ به سود ثامن‌الحجج مشهد به پایان رسید.

تیم ثامن‌الحجج مشهد توانست با هدایت علیرضا حبیبی، سرمربی اصفهانی خود بار دیگر مقابل سپاهان اصفهان به پیروزی برسد و امتیاز این دیدار خانگی از دست سپاهان بیرون برود.

روز ملی تنیس در اصفهان


به گزارش تابناک اصفهان، به نقل از هیأت تنیس روی میز استان ، طبق تقویم فدراسیون جهانی تنیس روی میز، ۶ آپریل مقارن با ۱۷ فروردین روز جهانی تنیس روی میز نامگذاری شده است که تمامی کشورهای جهان باید این روز را گرامی داشته و با برگزاری همایشی این رشته ورزشی را در بین مردم به نمایش گذارند که اصفهان و هیأت تنیس روی میز استان اصفهان به نمایندگی کشورمان در حاشیه رودخانه زاینده رود و پل تاریخی اقدام به برگزاری این همایش نمودند.


در این مراسم که با شعار "تنیس روی میز برای من و همه” و با همکاری هیأت تنیس روی میز استان و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک و قائم مقام کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولین ورزشی استان و مردم اصفهان حضور داشتند.


در بخشی از این همایش شاهرخ شهنازی در سخنانی اظهار داشت: اصفهان شهری است که قلب و تمام وجود ما در آن به ودیعه گذاشته شده است و با تمام وجود این شهر را دوست داریم.

وی افزود: فدراسیون جهانی تنیس روی میز با هماهنگی سازمان ملل متحد، روز ششم آوریل برابر با هفدهم فروردین ماه را به عنوان روز بزرگداشت رشته تنیس روی میز که حدود ۸۰ سال در جهان قدمت دارد، به ثبت رساند.

قائم مقام کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا گفت: از رئیس هیأت تنیس روی میز استان اصفهان درخواست کردم که از مراسم امروز فیلم‌برداری شود تا من آن را در جلسه آینده تنیس روی میز آسیا به نمایش بگذارم و نسخه‌ای از آن را هم به کمیته ملی المپیک ارسال کنیم تا علاقه مردم ایران به این رشته را به نمایش بگذاریم.

شهنازی ادامه داد: تنیس روی میز رشته بسیار پرطرفدار و خانوادگی است و ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید چند کار است که هیچ ایرانی وجود ندارد که آنها را انجام نداده باشد. مثلاً می‌گویند هیچ ایرانی وجود ندارد که پینگ‌پنگ بازی نکرده باشد و یا اینکه یک بیت شعر نگفته باشد.

وی در پایان با گرامیداشت یاد شهدا و جانبازان افزود: اگر امروز می‌توانیم در کنار این پل تاریخی با آرامش و امنیت این روز را جشن بگیریم مرهون فداکاری‌های آنها هستیم و درحالی که در اطراف همه مرزهای ایران جنگ و ناامنی وجود دارد، ما در ایران با آرامش زندگی می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار