رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: 204 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در ایام تعطیلات نوروزی 95 به دلیل انجام تخلفات حادثه ساز در جاده های این استان متوقف و به پارکینگ منتقل شدند.
کد خبر: ۲۰۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 03 April 2016

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: 204 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در ایام تعطیلات نوروزی 95 به دلیل انجام تخلفات حادثه ساز در جاده های این استان متوقف و به پارکینگ منتقل شدند.


به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: از این تعداد، 124 دستگاه خودرو سواری و 80 دستگاه نیز موتورسیکلت بوده اند.
وی افزود: خودروهایی که بطور همزمان مرتکب 2 تخلف حادثه ساز شده و موتورسیکلت سوارانی که اقدام به انجام حرکات مارپیچ و نمایشی کرده بودند در اجرای این طرح حداقل به مدت 72 ساعت متوقف و به پارکینگ منتقل شدند.
رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: طرح نوروزی پلیس راه استان ایلام همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند ماه 94 آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز 95 ادامه داشت که در راستای اجرای آن 40 گشت کنترلی به صورت محسوس و نامحسوس بر روند تردد خودروها در جاده های مواصلاتی استان نظارت داشتند که در روز طبیعت با فزایش پنج تیم دیگر تلاش شد با حضور پررنگ پلیس از بروز حوادث رانندگی جلوگیری شود.
سرهنگ ناصری ادامه داد: تعداد تصادفات منجر به فوت در این استان با توجه به رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان وسایل نقلیه و مردم و تلاش های شبانه روزی صورت گرفته توسط پلیس و سایر ارگان ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال 70 درصد کاهش را نشان می دهد.
وی از کاهش 2 درصدی تعداد تصادفات جرحی در جاده های ارتباطی این استان در ایام تعطیلات نوروز 95 خبر داد و تاکید کرد: با وجود این کاهش تعداد مجروحان این حوادث چهار درصد افزایش یافته است.
رئیس پلیس راه ایلام اضافه کرد: بیشترین عامل تصادفات در این مدت واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان، سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است.
سرهنگ ناصری پرتردد ترین جاده های مواصلاتی استان ایلام را در ایام نوروز 95 مسیرهای ایلام به مهران، ایلام به دره شهر، ایلام به سیروان و ایلام به تنگ کوشک در شهرستان ایوان اعلام کرد.
وی با قدردانی از مشارکت مردم در اجرای طرح های ترافیکی پلیس گفت: بدون شک در صورت همراهی نکردن رانندگان و رعایت نکردن قوانین و مقررات از سوی آنان هیچ طرحی قابلیت اجرایی شدن ندارد و امیدواریم در سایه این همکاری در سایر ایام سال نیز شاهد کاهش حوادث رانندگی در کشور و به تبع در این استان باشیم.
رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به بکارگیری دوربین های کنترل سرعت در جاده های ارتباطی این استان اظهار کرد: نصب این دوربین ها در ایام نوروز به کمک پلیس آمد و با ثبت سرعت خودروها به صورت مقطعی و نه لحظه ای و بیان هشدارهای لازم به رانندگان شاهد کاهش سرعت و در نتیجه آن کمتر شدن حوادث رانندگی بودیم.
سرهنگ ناصری ابراز امیدواری کرد فرهنگ رانندگی صحیح روز به روز در میان مردم این استان نهادینه شود و با افزایش تعامل مردم با پلیس شاهد کاهش سوانح ناگوار رانندگی در استان در طول سال باشیم./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار