شهردار ویس از عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط نیروگاه رامین انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۶۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 24 January 2016
مهندس مازیار آصف اظهار داشت: تامین امنیت و آسایش مردم باید در دستور کار مسئولان ارشد منطقه قرار گیرد و نباید مردم از عوارض آلایندگی‌های هوا توسط نیروگاه رامین در عذاب باشند.

شهردار ویس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیروگاه رامین در شهر ویس قرار دارد باعث شده تا مردمان این شهر در معرض عوارض ناشی از آلایندگی‌های زیست‌محیطی قرار بگیرند و این امر موجبات به خطر افتادن وضعیت سلامتی مردم شده است.

آصف با بیان این که استفاده از سوخت مازوت به جای گاز باعث افزایش آلایندگی و بالا رفتن میزان دی‌اکسید گوگرد هوا می شود که توسط نیروگاه رامین وارد اتمسفر شده و باعث از بین رفتن درختان، فضای سبز و آلودگی هوا می شود.

وی تصریح کرد: تشدید آلودگی در شهر ویس بهمراه انتشار ذرات ناشی از سوخت مازوت، نقش بسزایی در نابودی و متروکه شدن اراضی کشاورزی و فضای سبز این شهر را در چند سال اخیر داشته است و با وزش باد این دودهای خروجی از دودکش های نیروگاه، با ذرات معلق هوا ترکیب شده و باعث خشک شدن درختان این مناطق می شود.

وی با انتقاد از عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط نیروگاه رامین اضافه کرد: آلاینده‌های زیست‌محیطی به طور بسیار زیاد در شهر ویس وجود دارد و این امر به سلامت مردم ضربه وارد کرده و خودداری نیروگاه رامین از پرداخت عوارض مربوط به آلایندگی‌ها مسئله‌ای است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و چاره‌ای اندیشیده شود.

شهردار ویس یادآور شد: هم‌اکنون مردم ویس به شدت از وجود آلاینده‌ها متضرر شده‌اند و از مسئولان می‌خواهیم به محیط پیرامونی خود توجه بیشتر و مناسب‌تری داشته باشند و حقوق مردم را رعایت کنند.

آصف افزود: شهرداری ویس در راستای عمران و آبادانی این شهر تلاش زیادی کرده و برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم نیازمند مساعدت همه مسئولان منطقه و استان هستیم.

منبع: باوی نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار