مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام؛
اعتبارات عمرانی، تعمیر و تجهیز بیش از ۱۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که تاکنون ۵۰ درصد این اعتبار محقق شده است.
کد خبر: ۱۶۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 14 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام، گفت: اعتبارات عمرانی، تعمیر و تجهیز بیش از ۱۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که تاکنون ۵۰ درصد این اعتبار محقق شده است.

خبرگزاری شبستان از ایلام به نقل از روابط عمومی فرمانداری دهلران، گزارش داد: مراد جلیلیان، در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران اظهار کرد: توسعه کتابخانه های عمومی روستایی و تجهیز این کتابخانه ها از مهمترین اهداف این نهاد برای استفاده از اعتبارات تخصیصی است.

وی، با اشاره به رشد قابل توجه اعتبارات کتابخانه های استان ایلام در سال جاری تاکید کرد: عملیات اجرایی احداث 9 باب کتابخانه در استان در حال اجراست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام، یادآور شد: در 37 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی استان بیش از 500 هزار جلد کتاب برای مطالعه علاقه مندان و اعضای کتابخانه های عمومی وجود دارد.

وی، با تاکید بر توسعه زیرساخت ها و منابع برای کتابخانه ها ادامه داد: در استان ایلام بیش از 30 روستای بالای یکهزار و 500 نفر جمعیت نیازمند احداث کتابخانه هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران نیز در این جلسه، گفت: اهمیت مطالعه و کتابخوانی تا جاییکه فرهنگ و علوم و فنون را به نسل های بعدی منتقل می کند.

علی مجلسی بر ضرورت گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و افزود: توسعه کتابخانه ها و توجه به تجهیزات و امکانات آنها یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مد نظر باشد.

وی، با شاره به تلاش برای توسعه کتابخانه ها در شهرستان گفت: امسال یک میلیارد و 200 میلیون ریال از اعتبارات شهرستان برای کتابخانه عمومی هزینه می شود.

مجلسی، اظهار کرد: 500 میلیون ریال از این اعتبار برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی و 700 میلیون ریال نیز برای احداث ساختمان کتابخانه عمومی دشت عباس بکار گرفته می شود.

رئیس کتابخانه های عمومی دهلران نیز با اشاره به توسعه و ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و کتابخوانی گفت: در شهرستان مرزی دهلران شش باب کتابخانه عمومی با بیش از 80 هزار جلد که سرانه کتاب برای هر نفر یک جلد است.

قدرت چراغی، به عضویت هفت هزار نفر در کتابخانه های این شهرستان اشاره و تاکید کرد: میانگین مراجعه کتابخانه های این شهرستان در ماه، پنج هزار نفر است./پ

منبع:
خبرگزاری شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار