مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: این سازمان در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح مناطق محروم و روستایی استان، فعالیت‌های گسترده دینی، مذهبی و فرهنگی در قالب دوره‌های آموزشی و گفتمان‌های دینی انجام می‌دهد.
کد خبر: ۱۶۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 11 January 2016
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: این سازمان در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح مناطق محروم و روستایی استان، فعالیت‌های گسترده دینی، مذهبی و فرهنگی در قالب دوره‌های آموزشی و گفتمان‌های دینی انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۲۱ دی)  اظهار کرد: همایش نقد فرقه‌ها و نحله‌های ضاله در کشور به همت سازمان تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است.

 

وی، با اشاره به برگزاری این دوره در استان ایلام، یادآور شد: دو کارگاه آموزشی، طی روزهای 20 و 21 دی با حضور 300 نفر از نخبگان، فعالان فرهنگی اساتید دانشگاه، حوزه و قشرهای تأثیرگذار در جامعه در حال برگزاری بوده که اساتید مجربی در این کارگاه‌های آموزشی، حضور پیداکرده و در زمینه شفاف‌سازی و رفع شبهه در این خصوص سخنرانی می‌کنند که در خصوص آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم تأثیر به سزایی خواهد داشت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، به بحث ظرفیت مبلغین دینی در سطح استان که بیشترین تأثیر را در زمینه فرهنگ دینی در جامعه دارند اشاره کرد و افزود: به حمدالله در طول سال جاری و اواخر سال گذشته در بحث استقرار روحانیونی که با خانواده در روستاهای استان مستقرشده و تحت حمایت سازمان تبلیغات اسلامی هستند، از 7 نفر به 35 نفر  افزایش پیداکرده و این میزان نیز در حال رشد است.

 

حجت‌الاسلام فتاحی، بابیان اینکه حضور روحانیون و طلاب در روستاها و مناطق محروم تأثیرگذاری بسیاری خوبی در بحث فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی دارد، ابراز کرد: انتظار می‌رود که با همکاری و تعامل سایر نهادهای فرهنگی و اجرایی استان زمینه برای حضور تعداد بیشتر طلاب و روحانیون همراه با خانواده در مناطق روستایی استان باشیم.

 

وی، به برگزاری250 گفتمان دینی دانش‌آموزی، دانشجویی و هیئتی با حضور اساتید در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این گفتمان‌ها در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی و آسیب‌های اجتماعی در حال برگزاری است که تأثیر بسیار خوبی با حضور اساتید مجرب بر جامعه هدف  به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان مشاهده‌شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، در ادامه با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت در این استان، افزود: باید از این فرصت برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه استفاده کنیم  و همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان پای‌کار بیایند و از توان و  ظرفیت‌های مردمی و مؤسسات قرآنی در این زمینه نیز بهره لازم برده شود.

 

حجت‌الاسلام فتاحی، بابیان اینکه در حال حاضر 30 موسسه قرآنی از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز گرفته‌اند، تصریح کرد: این تعداد موسسه قرآنی دارای سابقه‌ای بیش از 15 سال هستند که فعالیت‌های خوبی در حوزه توسعه و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ قرآنی در سطح استان انجام می‌دهند و همچنین در استان 130 خانه قرآن در مناطق شهری و روستایی استان دایر شده است.

 

وی، با اشاره به فعالیت‌های این خانه‌های قرآن در زمینه تربیت حفاظ و متر بیان قرآنی، ابراز کرد: این خانه‌های قرآنی در روستاها و برخی از  مناطق شهری، با حضور اساتید مجرب کارهای بزرگی انجام داده ندبه طوری که یک‌خانه قرآن روستایی در شهرستان آبدانان، 25 نفر حافظ یکتا 5 جز را تربیت‌کرده است و سایر فعالیت‌ها روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را نیز انجام می‌دهد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، یادآور شد: در حال حاضر نیز بیش از 50 جلسه دائمی قرآن کریم در مساجد و  خانه‌ها در شهرستان‌های استان فعالیت دارند که در هفته، سه جلسه دائمی قرآن دارند و همچنین 300 استاد نخبه قرآنی در زمینه‌های مختلف قرآنی فعالیت دارند که در هفته قرآن و عترت پای‌کار خواهند آمد تا یک رویداد بزرگ را در حوزه فرهنگی دینی در استان شاهد باشیم.

 

حجت‌الاسلام فتاحی، در پایان از افتتاح نمایشگاه دائمی قرآنی در محل سازمان تبلیغات اسلامی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دائمی حدود 500 اثر نفیس قرآنی جمع‌آوری‌شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت که این نمایشگاه هم‌زمان با برگزاری هفته قرآن و عترت در استان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان افتتاح خواهد شد./م



منبع:شبستان


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار