فرماندار مهران:
فرماندامهران گفت: درحالیکه 12سال ازشروع به فعالیت مرز بین المللی مهران می گذرد امادر زول سالیان فوق خدمات چندانی در این مرز صورت نگرفته است
کد خبر: ۱۳۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 21 November 2015
فرماندامهران گفت: درحالیکه 12سال ازشروع به فعالیت مرز بین المللی مهران می گذرد امادر طول سالیان فوق خدمات چندانی در این مرز صورت نگرفته است.
مرادناصری در گفتگو با خبرنگار سایت خبری تابناک ایلام اظهار داشت: باتوجه  اینکه مرز مهران از سال 1382 بین المللی شده است اما در طول سالیان گذشته خدمات چندانی در این مرز صورت نگرفته و توجه عمده به این مرز از سال گذشته بوده به شکلی که در این مدت یکساله به اندازه 12 سال گذشته خدمات رفاهی و عمرانی در آن صورت گرفته است.
وی افزود:به هرحال باید پذیرفت که 12سال از راه اندازی مرز بین المللی مهران می گذرد ،چنانچه درطول این مدت،سالیانه 5پل ساخته می شد ویا اینکه 10کیلومتر راه ارتباطی این شهرستان مرزی چهار بانده می شد الان با معضلی تحت عنوان ضعف زیرساختها مواجهه نبودیم.
فرماندار مهران خاطرنشان کرد:علیرغم اینکه اعتبارات تخصیصی به حوزه راهسازی ناچیز بوده است،ولی با تکیه بر همت واراده دستگاههای عمرانی واجرایی استان توانستیم درطول این مدت بیش از 70پل را دراین مسیر احداث نماییم.
فرماندار مهران یکی از مهمترین مشکلات سال گذشته در پایانه مرزی مهران را کمبود آب شرب عنوان کرد و افزود: در حالیکه تأمین آب زائران قبلا از طریق تانکرهای آبرسانی صورت می گرفت امسال با بیش از 19 کیلومتر خط انتقال آب و حفر دو حلقه چاه و با اختصاص بیش از 70 میلیارد ریال این پروژه راه اندازی شده و هم اکنون در هر ثانیه 25 لیتر آب وارد پایانه می‌شود که می تواند علاوه بر تأمین آب پایانه مرزی مهران مشکل آب پایانه مرزی عراق را نیز تأمین کند.

مراد ناصری به افزایش چند برابری تعداد گیتهای خروجی مرز مهران اشاره کرد و گفت: در حالی که در سال گذشته تنها 18 گیت در پایانه مرزی مهران وجود داشت امسال این گیتها به 96 مورد افزایش خواهند یافت تا خروج زائران به سرعت انجام شود.

وی همچنین ساخت میدان اربعین در پایانه مرزی مهران را یکی از مهمترین اقدامات در زمینه ساماندهی حمل و نقل زائران و خطوط اتوبوس رانی این مرز برشمرد و افزود: با بن بستی که سال گذشته در این زمینه وجود داشت امسال برای ساماندهی این امر 28 هزار متر زمین در اختیار سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور قرار گرفته است و آماده سازی شده است.

ناصری به دیگر امکانات رفاهی این مرز اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون ساخت 300 چشمه سرویس بهداشتی، تأمین روشنایی مسیر 11 کیلومتری از خروجی شهر مهران تا پایانه مرزی و ساخت پل دوم زائر از جمله امکاناتی بوده که در این مدت در این مرز ساخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار