مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ایلام از انحلال شورای اسلامی شهر آسمان آباد از توابع شهرستان چرداول با تصویب هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 13 November 2015
عباس میرزاد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با استعفای سه نفر از اعضای شورای اسلامی این شهر و عدم امکان جایگزینی اعضای علی البدل، موضوع انحلال این شورا در شورای حل اختلاف استان ایلام مطرح و برای تصویب نهایی به شورای مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی کشور ارسال شد.
وی ادامه داد: شورای مرکزی حل اختلاف پس از بررسی های لازم علاوه بر انحلال شورا با توجه به محکومیت تمامی اعضای شورا در این خصوص، به سلب عضویت دائم اعضا از شورای اسلامی شهر و همچنین ممنوعیت آنها برای ثبت نام در انتخابات آینده شوراهای اسلامی شهر رای داد.
میرزاد ناتوانی در انجام وظایف قانونی از جمله عدم تصویب بودجه شهرداری آسمان آباد و متمم آن در موعد مقرر، عدم تعیین تکلیف سرپرستی شهرداری، مختل شدن امور جاری شورا و شهرداری، عدم تشکیل جلسات شورا در یکسال گذشته و نارضایتی شدید مردمی و شهروندان را از جمله تخلفات اعضای شورای اسلامی آسمان آباد اعلام کرد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام افزود: شورای اسلامی شهر آسمان آباد پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل دارد که پیش از این یکی از اعضا بعنوان شهردار انتخاب شده بود و با توجه به اینکه سه عضو شورا نیز استعفا داده و یک عضو نیز در شهر آسمان آباد سکونت ندارد شورا رسمیت خود را عملا از دست داده است.
میرزاد تاکید کرد: از این تعداد عضو شورا تنها دو عضو باقی می ماند بنابراین هیات مرکزی حل اختلاف با ادامه کار اعضای این شورا با دو عضو موافقت نکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار