موسس مدرسه طبیعت "کیکم" کرمانشاه پیش‌بینی کرد، این مدرسه فعالیت خود را از اواخر پاییز رسما آغاز کند.
کد خبر: ۱۲۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 08 November 2015
موسس مدرسه طبیعت "کیکم" کرمانشاه پیش‌بینی کرد، این مدرسه فعالیت خود را از اواخر پاییز رسما آغاز کند.

سعید سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه مدرسه طبیعت کیکم از حدود دو ماه قبل فعالیت خود را به صورت آزمایشی در کرمانشاه آغاز کرده، عنوان کرد: امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد تا اواخر پاییز شاهد افتتاح رسمی این مدرسه باشیم.

وی ادامه داد: مدارس طبیعت از حدود 1.5 سال قبل در کشور فعالیت خود را آغاز کردند و نخستین مدرسه در مشهد تاسیس شد و سایر مدارس نیز در اصفهان، مازندران و ... کار خود را شروع کردند.

به گفته این فعال محیط زیست، کیکم تنها مدرسه طبیعیت غرب کشور است که در کرمانشاه آغاز به کار کرده است.

موسس این مدرسه با اشاره به اینکه بر خلاف تصور مردم در این مدرسه خبری از کتاب، دفتر و معلم نیست، عنوان کرد: در مدرسه طبیعت بچه‌ها تجربه‌های زیستی همچون مواجه با حیوانات اهلی، خاک بازی، لمس حیواناتی مانند بز و خرگوش، بازی با گیاهان و درختان، پیدا کردن حشرات، دنبال کردن حیوانات و ... می آموزند.

سلیمانی گروه سنی که در این مدرسه پذیرش می‌شوند را از 3 تا 12 سال اعلام کرد و گفت: این مدرسه در کیلومتر 3 جاده سراب قنبر واقع است.

وی افزود: ما چهار روش پذیرش داریم. در روش اول با مهدهای کودک سراسر استان و حتی استان‌های دیگر قرار داد می‌بندیم که روزهای خاصی در هفته و ماه بچه‌ها را به این مرکز بیاورند.

موسس مدرسه کیکم افزود: در روش دیگر خانواده‎ها برای چهار یا هشت جلسه در ماه فرزندان خود را نام نویسی می‌کنند، در روش دیگری برخی برای فصل خاصی ثبت نام می‌کنند و آخرین روش هم ثبت نام سالیانه است.

به گفته سلیمانی این مدرسه در سه سانس از صبح تا بعدازظهر پذیرای کودکان است و در هر سانس 25 کودک پذیرش می‌شوند.

وی تاکید کرد: هزینه هر سانس دو ساعته نیز 8000 تومان است.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه برای ساخت این  مدرسه از هیچ مسئول دولتی کمک نگرفتم، عنوان کرد: این مدرسه با هزینه شخصی و در زمین شخصی خودم ساخته شده و تاکنون حدود یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

سلیمانی افزود: شهریه‌ای که اخذ می‌شود برای تامین خوراک حیواناتی که در مدرسه نگهداری می‌شود و یا  دستمزد 6 تا 12 نفری که با ما همکاری می‌کنند، است.

وی از استقبال بی‌نظیر مردم از مدرسه طبیعت کیکم یاد کرد و افزود: سانس‌های ما تا پایان آذر رزرو است.

موسس مدرسه طبیعت در خصوص نام این مدرسه نیز گفت: کیکم نام یک گونه گیاهی وحشی در زیستگاه‌های زاگرس است.

 گفتنی است: این مدرسه یک فعالیت جنبی برای بچه ها محسوب شده و جایگزین تحصیل در مدارس آموزش و پرورش نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار