استاندار اصفهان گفت: بافت‌های فرسوده شهرها اولویت نُخست در اجرای طرح‌های تأمین مسکن محسوب می‌شود و احیای آنها، ملاک سنجش عملکرد شهرداران استان خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 23 January 2024

سیدرضا مرتضوی در یکصد و پانزدهمین نشست شورای مسکن استان در استانداری اصفهان افزود: احیای بافت‌های فرسوده در موضوع تأمین مسکن جزو اولویت‌هاست و به هر میزان که بتوانیم از بافت فرسوده استفاده کنیم و در راستای بازآفرینی شهری گام برداریم برای مردم سودآورتر است و دچار مشکلات بعدی نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: پایان سال از شهردارانی که در حوزه نوسازی و بازآفرینی شهری اقدامات مطلوبی انجام داده و عملکرد قابل قبولی داشته باشند، تقدیر می‌شود و ملاک سنجش عملکرد شهرداران نیز همین موضوع است.

استاندار اصفهان در باره تامین مسکن متقاضیان طرح جوانی جمعیت نیز اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار، تعداد متقاضیان ثبت نامی طرح جوانی جمعیت با داشتن سه فرزند زیر ۲۰ سال در شهر جدید بهارستان سه هزار و ۵۵۰ نفر و تعداد متقاضیان حائز شرایط ۲ هزار و ۷۵۸ نفر است.

مرتضوی یادآور شد: تعداد متقاضیان ثبت نامی دارای چهار فرزند زیر۲۰ سال نیز برای شهر جدید بهارستان ۶۲۰ نفر است که از این تعداد ۵۰۴ متقاضی حائز شرایط شناخته شدند.

نماینده عالی دولت در اصفهان تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط برای پیشرفت ساخت و ساز مسکن در استان باید تسهیلگری و همکاری همه‌جانبه کنند و تأمین زمین برای مردم به هیچ عنوان نباید با دلایلی مانند بورکراسی اداری معطل بماند.

وی خاطرنشان کرد: مُصوبات شورای مسکن استان لازم الاجراست و انتظار می‌رود بصورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

استاندار اصفهان تأکید کرد: چالش‌هایی که درون استان با تعامل قابل رفع است نباید به سطح ملی ارجاع یابد زیرا در این صورت تنها زمان بسیاری صرف می‌شود و این گذشت زمان نیز به ضرر مردم است.

مرتضوی افزود: رویکرد دولت سیزدهم، ساخت و تأمین مسکن است و شایسته نیست امری که مورد انتظار رهبر انقلاب و ریاست جمهوری است با گرفتار شدن در بورکراسی اداری، زمین بماند.

وی با اشاره به مرکزگرایی امور مربوط به مسکن در تهران و تأخیر در انجام این کار در اصفهان گفت: لازم است بسرعت فهرست اختیارات ضروری قابل تفویض به استان، تهیه و به استانداری ارائه تا با تعامل با وزیر راه و شهرسازی، اختیارات مورد نیاز استان اخذ شود.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در تمام موارد طرح نهضت ملی مسکن مانند میزان پیشرفت پروژه‌ها، آورده متقاضی و مواردی از این قبیل باید با شفافیت کامل عمل و ضمن اطلاع رسانی صحیح، مسیر ساخت و تحویل مسکن برای مخاطبان شفاف‌سازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار