لایحه بودجه ۲۸۰.۹ هزار میلیارد ریالی سال آینده شهرداری اصفهان با ۴۵ درصد افزایش نسبت به بودجه امسال تقدیم شورای اسلامی این شهر شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 21 January 2024

شهردار اصفهان روز یکشنبه در صد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با محوریت تقدیم بودجه سال آینده مدیریت شهری گفت: بالغ بر ۶۹ درصد این بودجه به بخش عمرانی اختصاص دارد.

علی قاسم‌زاده ادامه داد: راهبردهای یکصد و بیست گانه مبتنی بر بودجه سال آینده و همچنین اُفق ۱۴۱۰ تعریف و اولویت‌بندی شده است و ۳۸ راهبرد محوری از بین آنها برگزیدیم و بر مبنای آن ۶۵۱ پروژه عمرانی برای سال بعد تعریف کردیم.

وی با اشاره ارائه برنامه عملیاتی در کنار محاسبه تصریح کرد: سهم هر بخش مشخص شده است، بنابراین می‌توان شاخص قابل سنجش برای هر یک داشت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۵۵ درصد از بودجه به معضلات زیست محیطی و آلایندگی تخصیص یافته است، گفت: سال آینده ۶۶ پروژه شاخص شهری، ۱۲۸ پروژه مهم منطقه‌ای و ۴۵۷ پروژه منطقه‌ای و محله‌محور خواهیم داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان نیز در این جلسه گفت: حدود ۱۲۰ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال از بودجه سال بعد با ۴۰ درصد رشد نسبت به امسال به مناطق اختصاص خواهد داشت و ۱۶۰ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال با ۴۸ درصد افزایش در مقایسه با بودجه سالجاری نیز مربوط به شهرداری مرکزی خواهد بود.

سعید ابراهیمی با توضیح بیشتر در باره بودجه سال آینده اضافه کرد: ۸۰ هزار میلیارد ریال درآمدهای ساختمانی، حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده، جمع وام و اوراق مشارکت حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری و فروش اموال نیز ۷۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی با اشاره به درصدبندی هر یک از مقوله‌های مرتبط با مدیریت شهری ادامه داد: در بودجه سال آینده ۳۷ درصد حمل و نقل، ۲۱ درصد خدمات شهری، ۱۴ درصد برنامه‌ریزی، ۱۴ درصد مالی اقتصادی، هفت درصد فرهنگی و اجتماعی، سه درصد عمران شهری، سه درصد شهرسازی و معماری و یک درصد حوزه شهردار است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در تدوین برنامه سال آینده از نظرات شهروندان بهره بُرده‌ایم، افزود: همشهریان همچنین می‌توانند از امروز تا دهم ماه جاری با مراجعه به پایگاه my.isfahan.ir پیشنهادهای اجرایی خود را در مورد محله‌هایشان درج کنند و ما نیز از آنها استفاده خواهیم کرد.

ابراهیمی از رونمایی آمارنامه سال ۱۴۰۱ شهر اصفهان نیز سخن گفت و تصریح کرد: این آمارنامه متشکل از ۲۱ فصل پانزدهمین آمارنامه شهر اصفهان است که مبنای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار