وزیر شهرسازی نیجر دردیدار بااستاندار اصفهان خواستار توسعه همکاری دوطرفه با اصفهان شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲ 20 December 2023

سالیسو ساهیرو آدامو وزیر شهرسازی نیجر درنشست با استاندار اصفهان گفت:ایران در سال های گذشته با وجود تحریم ها، به پیشرفت های خوبی دست یافته و این کشور آماده انتقال تجربه ودانش دوطرفه در حوزه ها ی مختلف از جمله طرح های عمرانی و مسکن است.

وی افزود: در آینده نزدیک نخست وزیر نیجریه به منظور افزایش تبادلات همکاری به ایران سفر خواهد کرد .

استاندار اصفهان هم در این دیدار از توسعه همکاری با کشور نیجریه استقبال کرد وگفت: با وجود قدمت طولانی روابط دو کشور ایران و نیجریه اما تعاملات تجاری در این مدت کم بوده و باید در آینده شاهد افزایش روابط باشیم .

سیدرضا مرتصوی ادامه داد: به دلیل محدودیت ها و تحریم ها آن طور که باید نتوانستیم با کشور های برادر و دوست قاره آفریقا ارتباط برقرار کنیم و هرچند آفریقا به عنوان یکی از مقاصد راهبردی ایران به حساب می آید.

استاندار اصفهان گفت: تحریم در ایران به خوبی کنترل شده و در علوم مختلف امروز توانستیم با کشور های مختلف در همه حوزه ها به رقابت بپردازیم و در سال های اخیر کشور ما در فناوری های نوین بسیار قدرتمند شده و برخی از این زیر ساخت ها در اصفهان فراهم است.

استاندار، از وزیر مسکن نیجر برای بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان دعوت کرد و افزود : در این شهرک می توان رشد علم در ایران را به خوبی مشاهده کرد ،چرا که هریک از شرکت های مستقر در این مجموعه نمونه ای از خود باوری و مقابله با تحریم هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار