معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه به وجود یک‌هزار معلم درس تربیت‌بدنی اشاره کرد و گفت: در حوزه تربیت بدنی کمبود معلم ورزش نداریم، اما در حوزه مراقب سلامت نه تنها استان بلکه کل کشور به شدت با کمبود نیرو مواجه است.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 21 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علی امرایی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تبریک هفته تربیت بدنی، گفت : امروز، چهارمین روز از هفته تربیت بدنی با شعار «ورزش، دسترسی آسان و مشارکت اجتماعی» است.

وی در رابطه با برنامه‌ها اجرایی چهارمین روز از هفته تربیت بدنی، گفت: امروز دانش‌آموزان در رشته‌های همگانی مسابقات مختلفی برگزار خواهند کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افتتاح طرح «دا» جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران ویژه مدارس شبانه‌روزی خبر داد و افزود: این طرح سال گذشته در اسلام آبادغرب با هدف تلاش در جهت توسعه ورزش دانش‌آموزی در مدارس شبانه‌روزی برگزار شد و امروز هم افتتاحیه این طرح با حضور مسؤولان شهرستانی و استانی با محوریت همین شهرستان برگزار خواهد شد.

امرایی اشاره‌ای به آغاز برنامه‌های مختلف و متنوع معاونت تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش استان داشت و گفت: آیین افتتاحیه مسابقات المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در سطح مدارس شهری و روستایی استان با هدف ترویج فرهنگ ورزش، استعدادیابی، ایجاد انگیزه و رقابت ورزشی، نشاط در بین دانش‌آموزان در مدارس، هدایت دانش‌آموزان به سوی رشته‌های ورزشی تخصصی، که در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: در تربیت بدنی و سلامت دو هدف اختصاصی و اجتماعی را براساس آموزه‌های دینی و اهداف سند تحول بنیادی دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در توضیح اهداف اختصاصی، اظهار کرد: در هدف اختصاصی در سه حوزه به دنبال ارتقای قابلیت‌های جسمانی دانش‌آموزان هستیم.

وی حوزه توانایی مهارت‌های بنیادین ویژه دانش‌آموزان ابتدایی را در قالب اولین هدف اختصاصی بیان کرد و گفت: دویدن، پریدن، درست راه رفتن، درست نشستن، درست پرتاب کردن، درست غذا خوردن و... توانایی مهارت‌های بنیادین است تا به توسعه قابیلت‌های جسمانی کودکان برسیم.

امرایی اضافه کرد: در توسعه قابلیت‌های جسمانی تلاش بر این است فعالیت‌های ورزشی را برای دانش‌آموزان توسعه دهیم تا دانش‌آموزان براساس استعداد و قابلیت‌های جسمانی در رشته‌های مختلف فعالیت کنند و به صورت تخصصی رشته‌ای انتخاب و در مسابقات حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: در اهداف اجتماعی تلاش این است که دانش‌آموزان در کنار فعالیت بدنی که دارند کار تربیتی که جز اهداف سند تحول بنیادین است؛ نیز بیاموزند.

امرایی خاطرنشان کرد: در اهداف اجتماعی به دنبال دانش‌آموز تمام ساحتی هستیم باید تلاش، نظم و انضباط در فعالیت‌های ورزشی، احترام به بزرگتر، کار گروهی، گذشت، فداکاری و... را به دانش‌آموزان برای رسیدن به پیروزی یاد دهیم.

وی به وجود یک‌هزار معلم درس تربیت بدنی و ۱۰۰ نفر نیروی مراقب یا مربی بهداشت در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه تربیت بدنی و معلم ورزش کمبود نداریم، اما در حوزه مراقب سلامت نه تنها استان بلکه کل کشور به شدت با کمبود نیرو مواجه است که نیاز‌ها احصا شده؛ دولت و مجلس نیز در تلاش هستند ردیف‌های جدید برای جذب بدهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار