رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: درآمد حاصل از فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در 5 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 350 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸ 29 September 2023

حجت‌الاسلام اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: در راستای تأکید ریاست قوه قضائیه، موضوع تعیین تکلیف اموال رسوبی در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در دستور کار قرار گرفته و در بازدیدهای مستمر دستورات قضایی لازم برای تخلیه انبارها صادر شد.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته شاهد رشد مستمر درآمد حاصل از فروش کالاهای پرونده‌های سال‌های مختلف بوده‌ایم؛ به طوری که درآمد حاصل از فروش این کالاها تا پایان مرداد ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۵۰ درصد رشد داشته است.

جعفری بیان کرد: در مرحله تعیین تکلیف پرونده‌ها نیز شاهد رشد ۲ برابری آمار در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به ۲ سال قبل از آن هستیم و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه فروش اموال منقول نیز با توجه به پیگیری‌های انجام شده در راستای وصول آرای پرونده‌های رسوبی، مبلغ حاصل از فروش اموال منقول در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال‌های قبل حدود ۴ برابر شده که ناشی از کالاهای فروش رفته مربوط به پرونده‌های سنواتی است.

وی گفت: در خصوص انهدام کالاهای سریع‌الفساد مضر به سلامت جامعه نیز عملیات امحا با رعایت ملاحظات زیست محیطی انجام شده که وزن کالاهای امحا شده در سال ۱۴۰۲ معادل ۸۳ هزار و ۱۴۴ کیلوگرم بوده است.

جعفری ادامه داد: میانگین رسیدگی و مختومه پرونده در این مجتمع بالای ۲۲۰ پرونده در ماه بوده که نشان دهنده تلاش مضاعف و جهادی همکاران ماست.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: امیدواریم در ۶ ماه دوم با اجرای طرح‌های ضربتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل که در دستور کار جدی دادگستری استان قرار دارد شاهد کاهش آمار موجودی پرونده و کاهش اطاله دادرسی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار