عکاس و مستندساز برجسته ایلامی:
عکاسی حیات وحش کار بسیار سخت و هزینه برداری است و شاید چند میلیون تومان برای گرفتن یک عکس از یک عقاب هزینه شود و این کار مستلزم وجود یک اسپانسر مالی قوی است.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 14 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، برای اولین بار در استان ایلام نمایشگاه عکسی با عنوان "زندگی در زاگرس" کاری از گروه مستند سازان ایلامی با حضور اهالی شواری شهر ایلام، شهردار، قائم مقام صدا و سیمای استان، مدیر کل اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین، هنرمندان و هنردوستان در محل پارک ملت ایلام افتتاح و به روی علاقه مندان گشوده شد.

مهدی نورمحمدی سرپرست گروه مستند سازان ایلام و هماهنگ کننده برگزاری این نمایشگاه در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه حاصل 6 سال تلاش عکاسانی است که در کنار یکدیگر مشغول به ساخت مستند هستیم.
نورمحمدی در ادامه افزود: کار عکاسی حیات وحش کار بسیار سخت و هزینه برداری است و شاید چند میلیون تومان برای گرفتن یک عکس از یک عقاب هزینه شود و این کار مستلزم وجود یک اسپانسر مالی قوی است.
این مستندساز مطرح در سطح ملی و بین المللی در این باره تصریح کرد: البته ما یک گروه مستند ساز حیات وحش هستیم که در کنار کار مستند سازی عکس هایی را هم ثبت می کنیم.
مستند داستان پرندگان در ایلام ساخته می شود
نورمحمدی به فعالیت های خود در روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از تولید چند اثر که خوشبختانه با اقبال هم از سوی هنر و هم از هنرمندان و مردم روبرور شد در حال حاضر در حال ساخت مستند "داستان پرندگان" و "در قلمرو خرس قهوه ای" هستیم که این آثار در مرحله ی تولید هستند.
نورمحمدی با تشکر از محمود منصوری، حبیب اله حیدریان، صدیقه خدایی و سید سبحان مطهری و همکاری شهرداری ایلام و شورای شهر و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تشکر ویژه از عقابی قائم مقام صدا و سیمای استان ایلام گفت: انجام کار هنری در ایلام کمی دشوار است ولی ما باید به جنگ کارهای سخت برویم.
فضای مناسب پارک ملت ایلام برای برپایی نمایشگاه هنری
نورمحمدی با ارائه ی آثار خود و اعضای گروه در پارک ملت ایلام اهداف ویژه ای را دنبال میکند وی در این باره افزود: در ابتد جهت برگزاری این نمایشگاه در این پارک برخی از دوستان مخالف بودند چرا که نظر آنها عدم استقبال از این نمایشگاه در این مکان بود اما خوشبختانه در همین روز افتتاحیه انبوهی از جمعیت از مسئولین گرفته تا اهالی هنر و حتی مردم رهگذر در این نمایشگاه حضور داشتند.
نورمحمدی در این باره تاکید کرد: همانطور که می بینید این پارک بسیار برای برگزاری نمایشگاه مستعد است. معماری این پارک مربوط به حدود دهه ی پنجاه است و یک سن تئاتر هم در ان تعبیه شده است که ظرفیت حضور هزار نفر را در خود دارد و راهرو های آن و بافت قدیمی آن در تلطیف فضای ذهنی برای پذیرفتن ارائه ی یک هنر را دارد./پ

منبع:كردپرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار