معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه ۴۵ درصد اعتبارات سفر رییس جمهور در ایلام به حوزه راه تعلق دارد؛ گفت: بزرگراه مسیر ایلام مهران با بهره‌برداری از پروژه های در حال انجام تا اربعین ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰ 05 July 2023

به گزارش تابناک  ایلام، سعید هژبری در نشست هماهنگی مدیران حوزه عمرانی استان با مشاور مطالعه آزادراه پل زال - مورموری- دهلران- چیلات - نجف اشرف اظهار کرد: تونل‌های شماره یک و ۲ محور ایلام - مهران، زیرگذر ارغوان، پل صلواتی و چهارخطه محدوده کنجانچم پیش از اربعین امسال به صورت کامل زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت و بزرگراه ایلام - مهران تکمیل می شود.

وی، حوزه "راه" را اولویت اصلی برنامه‌های حوزه عمرانی استان عنوان کرد و افزود: باید در حوزه ارتباطی که نقش حائز اهمیتی در توسعه همه جانبه دارد، از خطوط زمینی یا هوایی استفاده شود که در حوزه خطوط هوایی پیگیری‌های خوبی انجام گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود شرایط استان در این زمینه باشیم.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: همچنین در حوزه راه‌های زمینی با توجه به توپوگرافی خاص استان و موارد دیگر از سایر استان‌ها عقب هستیم و به همین خاطر ۴۵ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه راه اختصاص یافت.

هژبری کاهش مصرف سوخت، کم کردن تصادفات و تلفات رانندگی را از مزایای ایجاد راه های استاندارد عنوان کرد و یادآور شد: تلاش های خوبی برای دسترسی استان به مرکز کشور انجام گرفته که یک نمونه از آن قرار گرفتن استان در مسیر آزادراه پل زال – چیلات است.

وی، با اشاره به اینکه این آزادراه از پل زال در استان لرستان آغاز و پس از عبور از آبدانان - مورموری و دهلران به مرز چیلات می‌رسد، یادآور شد: طول مسیر پل زال به مرز چیلات ۱۲۶ کیلومتر است که به شکل آزادراه اجرا و پس از ورود به کشور عراق به بزرگراه بصره - نجف متصل خواهد شد.

معاون استاندار ایلام هدف از اجرای این پروژه را اتصال شبکه آزادراه‌های کشور به شبکه حمل و نقل کشور عراق و شهر نجف دانست و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست استعلام های مشاور این پروژه مهم و اثرگذار را در موعد مقرر پاسخ دهند تا در آینده شاهد اجرایی شدن آن باشیم./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار