مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: جبهه سازی برای اسلام و تشییع از اقدامات مهم امام باقر(ع) بوده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 26 June 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر حجت الاسلام یوسف احمدی با تسلیت شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر (ع)، اظهار کرد: امام باقر (ع) از جمله افرادی است که در واقعه کربلا حضور داشتند و آن مصیبت اعظم را درک کردند و همواره وقایع کربلا را برای شیعیان نقل می‌کردند.

وی افزود: در دوران امام باقر (ع) مقداری از فضای مسموم برعلیه شیعیان کاسته شد و ایشان و امام صادق (ع) توانستند معارف اهل بیت (ع) را در جامعه نشر دهند و بسیاری از احادیث امروز نقل شده از زمان این ۲ امام بزرگوار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات امام باقر (ع) در مدت امامت ۱۹ ساله خود جبهه سازی برای اسلام و شیعه بود و توانستند بسیاری از معارف اهل بیت (ع) را به شاگردان خود آموزش دهند.

احمدی بیان کرد: امام باقر (ع) شجاع بودن، امانت دار بودن، راز داری، شب زنده داری و ایستادگی در برابر ظلم را از ویژگی‌های شیعیان برشمردند که می‌توان بسیاری از این صفات را در سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده کرد که چگونه برای حفظ اسلام جهاد کرد و به دست استکبار جهانی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: امروز حاج قاسم سلیمانی در کشورهای منطقه به سردار دل‌ها معروف شده زیرا از جان و مال خود برای حفظ اسلام گذشت و زندگانی این شهید به مکتب جهانی برای آزادی خواهان تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: دیگر توصیه امام باقر (ع) برای افزایش تقوا و شکست شیطان پرداخت صدقه است که می‌تواند بسیاری از بلایا را دفع کند.

احمدی در پایان با اشاره به حدیث معروف امام باقر (ع)، خاطر نشان کرد: ولایت پذیری دیگر توصیه امام باقر (ع) است که در حدیثی فرمودند اسلام بر پنج پایه استوار است که مهمترین آن ولایت است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار