استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: ترغیب مردم به پرداخت زکات با پیوست فرهنگی ضروری است و کمکی به فرهنگسازی در این زمینه است.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 11 May 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد طیب صحرایی در همایش علمی، ترویجی و تکریم در حوزه زکات، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت پیوست فرهنگی در اجرای برنامه و کارها، اظهار کرد: پیوست فرهنگی در چند جمله عبارت است از مقدمات فکری، روحی و عاطفی که انجام آن کار ضروری را تسهیل می‌کند.

وی پیوست فرهنگی را از منظر دیگری تعریف کرد و افزود: انجام وظایف ما با دو رویکرد ممکن است، یکی عمل به وظایف بدون اعتقاد و انگیزه و از روی اجبار که در ضرورت‌های قانونی نتیجه را پایین و در واجبات شرعی مشکل ایجاد می‌کند، اما اگر رویکرد دوم باشد و با اعتقاد خودم کار انجام دهم در ضرورت‌های قانونی بهترین کار را ارائه خواهم داد و در واجبات الهی امید به مقبولیت آن خواهم داشت.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در قرآن کریم بیش از ۵۹ آیه صراحتا و ۲ هزار روایتِ جمع آوری شده به زکات اشاره دارد، افزود: بر اساس آیه ۱۰۳ سوره توبه.
خداوند می‌فرماید: "از اموالتان صدقه و زکات را بگیرید تا به این وسیله پاکشان کنید" با تکیه بر این آیه از قرآن اگر این نگاه را به جامعه منتقل کنیم در پیوست فرهنگی زکات به درستی عمل نمودیم.

این مقام مسئول ادامه داد: این رویکرد که پرداخت زکات برای خود مردم است و خداوند به آن نیازی ندارد باید در جان مردم نفوذ کند، اما این فریضه نیازمند قدرشناسی است.

وی گفت: امیدواریم با کمک کمیته امداد و به کار گرفتن ابزار رسانه و تبلیغات از این غلات ۴ گانه به مسکوکات برسیم و مردم اثر و نتیجه پرداخت زکات را ببینند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار