مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به هزینه های بالای مددجویان گفت: کمک های مردمی در تمامی حوزه‌ها تنها ۱۳ درصد هزینه های مددجویان را پوشش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 12 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا پیمان ترکمانه در نشست خبری امروز (۲۲ فروردین) در تشریح عملکرد سال گذشته کمیته امداد استان از خدمات رسانی این نهاد به بیش از ۸۰ هزار خانوار خبر داد و افزود: این تعداد خانوار ۱۶۹ هزار و ۷۷۸ نفر را در سطح استان شامل می شود.

وی با اشاره به پرداخت مستمری به مددجویان گفت: مستمری که سال گذشته به خانوارهای تحت پوشش پرداخت شده بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

ترکمانه خاطرنشان کرد: هر خانواری که بی سرپرست بوده و یا سرپرست آن ناتوان باشد و مشمول دهک های اول تا سوم شود، تحت حمایت کمیته امداد قرار می گیرد.

مدیرکل کیمته امداد استان کرمانشاه رقم پرداختی مستمری هر خانوار تک نفره تحت پوشش را در سال گذشته ۵۵۰ هزار، خانوار دو نفره ۷۸۰ هزار تومان، سه نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا را یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

ترکمانه از افزایش مستمری مددجویان در سال جدید خبر داد و افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته رقم مستمری خانوار تک نفره در سال جدید ۷۷۰ هزار تومان، دو نفره یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، سه نفره یک میلیون و ۵۲۶ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و خانوار پنج نفره به بالا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی درادامه از مشارکت و همکاری ۷۳ هزار و ۲۴۰ خیر در طرح ها و برنامه های کمیته امداد خبر داد و افزود: کمک های خیرین بسیار با برکت است، اما می تواند بخش اندکی از هزینه های خانوارهای مددجو را پوشش دهد.

ترکمانه گفت: مجموع کمک های مردمی در سال گذشته ۲۵۳ میلیارد تومان بوده و این درحالی است که مجموع خدمات حمایتی بلاعوض کمیته امداد ۹۸۴ میلیارد تومان بوده است و این یعنی سهم کمک های مردمی از مجموع حمایت های صورت گرفته از مددجویان حدود ۲۵ درصد بوده است.

وی افزود: اگر خدمات حمایتی تسهیلاتی را هم در نظر بگیریم سال گذشته حدود ۱۹۵۶ میلیارد تومان خدمات بلاعوض و تسهیلات به مددجویان داده شده که با این حساب سهم کمک های مردمی از مجموع حمایت های صورت گرفته از مددجویان به ۱۳ درصد می رسد.

ترکمانه گفت: این امر نشان می‌دهد که کمک خیرین بخش اندکی از هزینه ها را پوشش می‌دهد، اما همین بخش اندک برکت بسیاری دارد و گره گشای بسیاری مشکلات مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه کمک خیرین در بخش های مختلف صدقات، زکات، ایتام و ... بوده است، گفت: سال گذشته مجموع صدقات جمع آوری شده از صندوق صدقات ۸.۲ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع آوری شده است.

کمک ۸۲ میلیارد تومانی حامیان از ایتام و فرزندان محسنین کرمانشاه

وی مبلغ کمک حامیان ایتام و فرزندان محسنین را نیز ۸۲.۵ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: سایر کمک های مردمی هم رقمی حدود ۱۲۹.۷ میلیارد تومان شده که در مجموع رقم تمام این کمک ها از سوی خیرین ۲۵۳ میلیارد تومان شده است.

ترکمانه تعداد حامیان ایتام و محسنین استان در سال گذشته را ۳۳ هزار و ۷۱۹ نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد از ۱۵ هزار و ۲۳۰ نفر از ایتام و محسنین تحت پوشش استان حمایت می کنند.

وی سرانه دریافتی ماهیانه ایتام تحت پوشش استان را ۹۸۲ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: این سرانه برای فرزندان محسنین ۱۷۳ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مجموع کمک های پرداختی حامیان برای ایتام و محسنین در سال گذشته ۸۲.۴ میلیارد تومان بوده است.

ترکمانه با بیان اینکه پویش های ملی و استانی جذب حامیان در سال جاری هم ادامه دارد گفت: خوشبختانه درسال جدید و در ماه مبارک رمضان توانسته ایم ۱۰۲۰ حامی جدید جذب کنیم که ۷۲۰ نفر آنها هم پرداخت کمک داشته اند.

وی افزود: در شب های قدر هم نیروهای امداد در تمام مراکز برپایی برنامه های شب قدر حضور دارند تا بتوانند تعداد بیشتری از حامیان را برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین استان جذب کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه افراد به راحتی می توانند حامی ایتام و فرزندان محسنین شوند گفت: کافی است برای این کار افراد به سایت www.ekram.emdad.ir مراجعه کنند و در این سایت به راحتی می توانند به هر تعداد که بخواهند حامی ایتام و فرزندان محسنین شوند.

سال گذشته بیش از ۹۰۰۰ شغل ایجاد کردیم

وی در ادامه به خدمات کمیته امداد در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: کمیته امداد متولی اشتغال نیست، اما با توجه به اهمیت موضوع اشتغال و توانمندسازی مددجویان در این حوزه ورود کرده و این موضوع جزو اولویت ها و سیاست‌های اصلی ما قرار گرفته است.

ترکمانه با اشاره به فعالیت منحصر به فرد کمیته امداد در حوزه اشتغال گفت: هیچ یک از دستگاه ها مدلی که ما در کمیته امداد اجرایی می کنیم را ندارند و ایجاد اشتغال ما در کمیته امداد صرفا محدود به پرداخت تسهیلات نمی شود.

وی افزود: ایجاد اشتغال در کمیته امداد هفت مرحله دارد که از استعدادیابی و آموزش تا پرداخت تسهیلات و نظارت و ارزیابی را شامل می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: سال گذشته تعهد ایجاد ۷۵۰۰ شغل را داشتیم که خوشبختانه ۹۲۰۳ شغل که ثبت سامانه رصد هم هستند در استان ایجاد کردیم.

به گفته ترکمانه برای ایجاد این تعداد شغل بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

این مسئول در ادامه تعداد دانش آموزان و دانشجویان و طلاب تحت حمایت کمیته امداد را ۲۳ هزار و ۲۱۳ نفر اعلام و تصریح کرد: مجموع هزینه های فرهنگی صورت گرفته درسال گذشته ۱۵.۴ میلیارد تومان بوده است.

اهدای ۲۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش/ پشت نوبتی نداریم

به گزارش ایسنا، ترکمانه از اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش هم به عنوان یکی از کارهای شاخص کمیته امداد یاد کرد و افزود: سال گذشته ۲۳۴۶ سری جهیزیه مجموعا به ارزش ۵۸.۷ میلیارد تومان به نوعروسان تحت پوشش امداد در استان اهدا شده است.

وی افزودک خوشبختانه درسال گذشته صف انتظار برای دریافت جهیزیه نداشتیم.

وی به خدمات درمانی کمیته امداد در سال گذشته هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۹.۸ میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض درمانی داشته ایم و ۷۲۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه درمانی با رقم ۱۷.۲ میلیارد تومان هم پرداخت شده است.

ترکمانه خاطرنشان کرد: مددجویان امداد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و مابقی هزینه های درمان آنها هم از طریق "بیمه مکمل" کمیته امداد (در سقف اعتبارات مصوب) پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه ساخت مسکن را هم از دیگر خدمات ارزشمند این نهاد برای مددجویان عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۱۳۰ واحد مسکن روستایی به مددجویان تحویل شده و ۷۰ واحد دیگر امسال تحویل می شود.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۶۸۸ واحد مسکونی شهری و روستایی تعمیر شده است.

ترکمانه گفت: این پروژه ها با همکاری نهادهایی مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستعضفان و سپاه در قالب تفاهم نامه های متعدد اجرایی شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان صرف هزینه های عمرانی شده است.

ترکمانه خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته سه میلیارد تومان بلاعوض برای اجاره مسکن مددجویان به تعداد ۱۶۰۵ فقره پرداخت شده است.

وی افزود: در زمینه ودیعه مسکن هم ۴۳۰ فقره به مبلغ ۹.۶ میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه همچنین از پرداخت ۸۶۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۳۷ میلیارد تومان درسال گذشته خبر داد.

سفره ۱۱ میلیارد تومانی کمیته امداد برای اطعام نیازمندان در ماه مبارک

ترکمانه در بخش دیگر صحبت هایش به تشریح برخی اقدامات کمیته امداد در بحث تامین بسته های معیشتی و برپایی سفره های افطاری پرداخت و افزود: درماه مبارک امسال تاکنون هشت هزار بسته معیشتی به مبلغ ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان درب منازل مددجویان توزیع شده است.

به گفته این مسئول برای تهیه این بسته های معیشتی ۵.۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

ترکمانه گفت: درهمین ماه مبارک با همکاری مراکز نیکوکاری ۳۵ هزار پرس غذا تهیه شده و مددجویان سر سفره های افطاری دعوت شده اند که هزینه این سفره ها هم ۲.۸ میلیارد تومان شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین ۱۳۹ هزار افطاری ساده میان مددجویان توزیع شده است.

وی افزود: در مجموع در ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۱.۳ میلیارد تومان صرف تامین بسته معیشتی و افطاری مددجویان شده است.

وی با بیان اینکه خیرین همچنان می توانند در طرح اطعام نیازمندان مشارکت کنند گفت: افراد میتوانند به راحتی با شماره گیری کد #۸۸۷۷* کمک های خود را در این زمینه پرداخت کنند.

وی افزود: با این کد افراد همچنین می توانند پرداخت صدقه، زکات، فطریه و ... را داشته باشند.

ترکمانه گفت: اگر افراد می خواهند مستقیما در طرح اطعام نیازمندان مشارکت کنند می توانند کمک های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ واریز کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار