سرپرست اداره کل دامپزشکی ایلام؛
سرپرست اداره کل دامپزشکی ایلام اظهار داشت : ۵۰۰ پرونده قضایی در خصوص کشتار دام غیرمجاز برای افراد خاطی در این استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱ 27 October 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ احمدی افزود : انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق فرآورده‌های گوشتی خام دامی صورت می گیرد، لذا ضرورت دارد مردم از خرید گوشت‌هایی که برچسب و یا مهر بهداشتی و سلامت سازمان دامپزشکی ندارند، خودداری کنند.

وی گفت : اولین محموله صادرات دام مازاد استان در راستای حمایت از دامداران اوایل هفته به مقصد کشور کویت بارگیری شد، در اولین مرحله یک هزار و ۵۰۰ راس دام سبک دامداران استان ایلام از طریق مرز آبی خرمشهر در استان خوزستان به کشور کویت بارگیری و ارسال شد.

احمدی ادامه داد : با توجه به خشکسالی‌ سال‌های اخیر، کمبود نهاده‌های دامی و منابع غذایی برای احشام و ایجاد شرایط اضطرار برای کشاورزان حوزه دامپروری صدور دام مازاد پرواری به خارج از کشور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی گفت : دام های مازاد پرواری صادراتی بعد از یک ماه نگهداری در قرنطینه و انجام پلاک کوبی و هویت گذاری با تاییدیه دامپزشکان اجازه صدور به کشورهای مقصد را پیدا می کنند.

احمدی تصریح کرد :کشتار غیرمجاز دام در برخی مبادی و حاشیه شهرهای استان به معضلی بهداشتی تبدیل شده و باعث ایجاد انواع خطر و نابسامانی نظیر شیوع انواع بیماری‌ها و انتقال عوامل بیماری‌ها به مناطق دیگر می‌شود./ع

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار