مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۱۵ کانون بحرانی مستعد آتش سوزی در جنگل های ایلام شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 27 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا ابدالی بیان داشت: خشکسالی و کم آبی مراتع را بسیار زودتر خشک می‌کند و درختان را مستعد آتش گرفتن و سوختن می‌کند.

او گفت: این موضوع محیط زیست را بر آن می‌دارد که هوشیارتر باشد، با توجه به اینکه فصل گرما و خشک آغاز شده، مردم زمانی که وارد عرصه‌های طبیعی می‌شوند آتش روشن نکنند و از غذاهای آماده استفاده کنند چراکه آتش روشن کردن در این فصل بسیار پرمخاطره خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: بر اساس وظایفی که محیط زیست دارد، گروه‌ها و ستاد مشترکی با منابع طبیعی تشکیل و کانون‌های بحرانی مستعد آتش در جنگل‌های استان شناسایی شده است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام قبلاً ۸۰ کانون بحران مستعد آتش سوزی در سطح جنگل‌های استان وجود داشت و هم اکنون با توجه به کاهش تعداد آتش سوزی‌ها و حریق ۱۵ کانون بحرانی در سطح استان شناسایی شده است.

۱۵ اکیپ واکنش سریع آماده عملیات در سطح استان فعال شده است

ابدالی مطرح کرد: دستگاه‌های بسیار پرکاربردی به نام دمنده وجود دارد که در سال‌های گذشته تعدادی از این دستگاه‌ها خریداری و در اختیار محیط زیست قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز ۱۵ دستگاه دمنده خریداری و در تمام شهرستان‌هایی که مستعد آتش سوزی هستند، توزیع شده است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تانکرهای حمل آب با پمپ بر روی خودروها نیز نصب شده و از همه مهمتر اینکه نیروها برای مقابله با پدیده حریق آموزش داده شده‌اند.

او یادآور د: هم اکنون ۱۵ اکیپ واکنش سریع آماده عملیات در سطح استان فعال شده که به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن در عرصه‌ها حاضر شوند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار