فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۸۶ کانون بحرانی مستعد آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مراتع استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۶۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 31 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ علیرضا بیگلری  اظهار داشت: برای مهار و مدیریت آتش سوزی های احتمالی در این مناطق ۵۰۰ کیلومتر آتش بر، ایجاد شده است.

وی افزود: مکاتبات و رایزنی های لازم برای مهار آتش سوزی های احتمالی با فرمانداران، بخشداران و دهیاران روستاهای مختلف استان و تمام دستگاه های عضو ستاد بحران انجام گرفته است و به دستور رییس ستاد بحران، دهیاران هر روستا رییس تیم های واکنش سریع آن منطقه هستند تا با مهار سریع حریق از سرایت آتش سوزی جلوگیری شود.

بیگلری ادامه داد: تمام تجهیزات مورد نیاز مهار آتش سوزی از جمله دمنده، فلاس بک، لباس ضد آتش، کفش و پوتین، تجهیزات انفرادی برای نیروها تامین و تهیه شده و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در تمام مناطق بحرانی مستعد آتش سوزی بر اساس اولویت بندی ها کانکس اطفای حریق نصب شده و نیروی کشیک نیز به صورت ۲۴ ساعته در این کانکس ها مناطق و عرصه ها را پایش می کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: همچنین ۲۸ پاسگاه حفاظت از عرصه ها برای جلوگیری یا مهار سریع آتش در کانون های بحرانی جانمایی شده اند.

وی افزود: هماهنگی های لازم با بالگرد جمعیت هلال احمر انجام گرفته است تا در صورت وقوع آتش سوزی های گسترده در مناطق سخت مسیر برای هلی برد نیرو و تجهیزات از این بالگرد استفاده شود.

وی گفت: سامانه ماهواره ای آن لاین مودیس نیز با کنترل و پایش تمام مناطق مرتعی و جنگلی استان، در صورت بروز هرگونه آتش سوزی در لحظه مکان مورد نظر را شناسایی و گزارش می دهد.

بیگلری ادامه داد: همچنین سامانه های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در تمام شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی است و افراد در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در عرصه های طبیعی مورد را از طریق این سامانه ها گزارش دهند./م

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار