پس اگر از عدم دخالت آنان می نویسم و به بوته نقد می کشانیم ،هدف تضعیف آنان نیست بلکه دغدغه کارایی نظارتی نماینده در پشت آن خوابیده است
کد خبر: ۱۰۴۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷ 06 May 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::رسالت رسانه نوشتن است ،بیان واقعیات ،تحلیل منصفانه مسایل و رویدادها و شناسایی نقاط قوت و ضعف ،نقد ضعف ها و بیان نقاط قوت مدیران است .

اینکه به مقوله انتصابات و دخالت نمایندگان در آن ورود می کنیم ،جدل نیست ،ضعفی آشکار است که استقلال قوا را زیر سوال برده ،موجبات بده وبستان را فراهم آورده و زبان نظارت نماینده مردم را به لکنت می اندازد.

ما نماینده انتخاب می کنیم که زبان گویایمان در مرکز باشد ،در مقابل تضییع حقوق ما ساکت ننشیند و در مواجهه با کاستی ها و ضعف ها ،بدون لکنت فریادگر رنج و دردهای ملت باشد .

اما اگر نماینده ای که باید ناظر بر رفتار وزیر و مدیر دولتی باشد ،برای انتصاب یک نفر ،سهم خود را از وزیر مطالبه کند ،در واقع زبان خود را پیش وزیر ودیعه قرارداده است و حق مردم را در قبال حکم یک نفر ارزان فروخته است .

پس اگر از عدم دخالت آنان می نویسم و به بوته نقد می کشانیم ،هدف تضعیف آنان نیست بلکه دغدغه کارایی نظارتی نماینده در پشت آن خوابیده است .

چرا که معتقدیم نماینده از جنس ما و منتخب ماست ،نباید در گیرو دار بازی های سیاسی و بده و بستان ها ،تغییر جنس داده و کاربری خود را از دست بدهد.

وقتی نقد می کنیم ،سرچشمه نقد عداوت نیست ،ریشه در خصومت ندارد ،بلکه آنان محترمند ،در کنار نقد و بیان کاستی ها ،خوبی های آنان نیز فراموش نخواهد شد.

آری !دخالت در انتصابات چیز جدیدی نیست ،تا بوده چنین بوده و بازهم خواهد بود،چرا که در کشور ما مشکل یکی دو ساختار نیست که معایب آن ،زمینه ساز دخالت ها می شود.

اما تفاوت را باید در شعارشان جستجو کرد ،این نمایندگان محصول تفاوتی هستند که خود در ایام انتخابات فریاد کشیدند ،آنان ضعف اسلاف خود را برجسته کردند تا منتخب شوند و بروند بساط هرانچه مفسده است را برچینند ،نه اینکه خود رهرو باشند !

درست است به رفتار معیوب دخالت آنان نقد داریم ،اما تلاش آنان برای رفع بسیاری از معضلات و‌گرفتاری های حوزه انتخابیه ستودنیست!

شاید از یک زاویه جدل یکی از همکاران مجلس نشین با مدیر ارشد استان و سهم خواهی ویذ از استاندار برای مدیریت میراث فرهنگی را گواهی می دهم  !

اما در کنار آن تلاش علی اکبر بسطامی برای تخصیص اعتبار برای محرومیت زدایی روستاهای بخش زاگرس و مرمت کانال آب کشاورزی زادگاهم بیجنوند را هم شهادت می دهم.

شاید دخالت نمایندگان در انتصابات را مذموم بدانم ،این را هم نیک می دانم که کدام نماینده حتی معاونت ها را هم به گروگان گرفته و از مدیران مدارس هم گذشت نکرده است ،اما این کار مذموم کم و ییش برای هر سه وکیل عزیز مردم  است.

کاش حاج علی اکبر هم مثل دیگر همقطارانش سکوت پبشه می کرد، مثل دیگران سهمش را از مدیریت می ستاند و زبان در کام فرو می برد ! درست مثل آنانکه سهم می خواهند و از کیک قدرت بیشتر طلب می کنند ،اما خود را پشت سکوتشان مخفی کرده اند.

آری ! دخالت در امور اجرایی در مسیر استقلال شکنی و خلاف هنحارهای قانونی است ،اما هر چی که هست ،ورطه ایست که همه به یک نسبت در آن گرفتارند !

نوشتم که بگویم اگر رسالتم اجازه نداد از کنار رفتار غیر مسئولانه نمایندگان استان با دخالت های بی ضابطه درانتصابات عبور کنم ،اما انصافم هم نخواهد گذاشت تلاش علی اکبر  بسطامی و پیگیری مصرانه او  برای دیده شدن روستاهای بخش زادگاهم را نبینم ،تا بگویم نوشتم از باب عداوت نیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار