کد خبر: ۱۰۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶ 30 September 2015

به گزارش تابناک ایلام،سرگرد پاسدار "علی غلامی"، فرمانده سپاه ناحیه سیروان از بازسازی نمادین واقعه بزرگ و تاریخی غدیر خم در شهرستان سیروان خبر داد و گفت: بازسازی واقعه غدیر خم کار سنگینی است که برای نخستین بار در سیروان اجرا می شود.

این مسئول اظهار کرد: این کار بزرگ فرهنگی با هدف معرفی و اهمیت این واقعه بزرگ اجرا خواهد شد.

وی افزود: بازسازی واقعه غدیر خم ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 9 مهرماه امسال در جوار امامزاده سیدعلی(ع) اجرا می شود.

غلامی به بیان برخی جزئیات بازسازی صحنه غدیر پرداخت و گفت : این کار هنری توسط گروهی از هنرمندان استان و جمعی از بسیجیان و مردم شهرستان به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی واقعه غدیر می تواند یادآور غدیر خم سال دهم هجرت و حجه الوداع پیامبر (ص) باشد و در ذهن جوانان و نوجوانان این شهرستان پایدار و ماندگار بماند.

فرمانده سپاه ناحیه سیروان بیان کرد: برگزاری چنین برنامه هایی تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد و این برنامه از فعالیت های تاثیرگذار فرهنگی و دینی در این منطقه است.

وی اظهار کرد: تبیین واقعه غدیرخم و بیان زحمات امیرالمومنین (ع) از مبعث حضرت رسول (ص) تا رحلت آن پیامبر بزرگوار در راستای تکمیل رسالت، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید بدرستی صورت گیرد.

غلامی تصریح کرد: بازسازی صحنه غدیر یکی از بزرگترین و مهمترین رویداد اسلامی در شهرستان سیروان خواهد بود و از عموم مردم سیروان می خواهیم در این مراسم حضور داشته باشند.

منبع:سیروان نوین


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار