مدیرکل اوقاف ایلام با اشاره به بی‌کفایتی آل‌سعود در مدیریت مراسم عظیم حج، گفت: جهان اسلام برای تحقق مدیریت صحیح و اسلامی این آئین با توجه به حوادث اخیر باید به‌طور جدی‌تری چاره‌اندیشی کند.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶ 29 September 2015

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسن شهیدی» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه‌ ایلام، اظهار کرد: اتفاقات ناگواری از قبیل سقوط جرثقیل، آتش‌سوزی چادر‌های حاجیان، فاجعه منا در روز عید قربان و ... که به شهادت عده کثیری از مسلمانان جهان و هموطنانمان منجر شد نشان از عدم‌کفایت آل‌سعود در مدیریت مراسم جهانی حج دارد.

وی با بیان اینکه آل‌سعود فقط ادعای خادمی حرمین شریفین را دارد، گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که سعودی‌ها لیاقت این عنوان را ندارند و باید جهان اسلام به‌ویژه سازمان کنفرانس اسلامی در این‌باره چاره‌اندیشی کند.

مدیرکل اوقاف ایلام با اشاره به شهادت شماری از چهره‌های قرآنی و علمی کشورمان در فاجعه منا، خاطرنشان کرد: از دست دادن چنین انسان‌های ارزشمندی، ضایعه‌ عظیم و جبران‌ناپذیری است و باید با پیگیری دول اسلامی در مجامع بین‌المللی، آل‌سعود تاوان آن را بپردازد تا در سال‌های آینده دیگر شاهد چنین مصائبی نباشیم.

شهیدی تصریح کرد: جهان اسلام برای تحقق مدیریت صحیح و اسلامی مراسم عظیم حج با توجه به حوادث اخیر باید به‌طور جدی‌تری چاره‌اندیشی کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار