مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام؛
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از صدور مجوز اجرای گازرسانی به ۲۱ روستای منطقه زردلان در شهرستان هلیلان خبر داد و گفت: این مجوز با افزایش سه برابری میزان سرانه مصوب گازرسانی هر خانوار، برای گازرسانی به ۲۱ روستای هلیلان از شرکت ملّی گاز اخذ شده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 15 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس شمس‌اللهی اظهار داشت: این روستاها شامل پیازآباد، گراب، بان‌قلا، بان‌لکان، بیشی‌علیا ، پیامن‌ سفلی و علیا و وسطی، تورم، چاله‌چاله، رودبره، سرچلوسکان سفلی و علیا، سرویان، سول‌آباد، شهمیار، گاودول، گولاب، کله‌که، تیراندازکه، کپرکه است.

وی با بیان اینکه سرانه هزینه گازرسانی برای هر خانوار در این روستاها ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده‌است، افزود: در حال حاضر میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی شهرستان هلیلان از گاز طبیعی ۸۰ درصد است که با گازرسانی به این تعداد روستا که در مرحله انتخاب پیمانکار هستند، به ۹۹ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه برای این تعداد روستا، ۶۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا خواهد شد، تاکید کرد: عملیات گازرسانی به ۲ روستای داربیدکرنی و گراب نیز هم اکنون در دست اجراست و این روستاها نیز بزودی گازدار خواهند شد.

شمس الهی یادآور شد: شرکت گاز استان برای گازرسانی به ۶ روستای باقیمانده شهرستان که دارای قابلیت گازرسانی بوده و شامل روستاهای داروند، میدر علیا و سفلی، گلدره، چال‌خشک، چشمه کبود است، در حال برنامه‌ریزی، طراحی‌ مسیر، تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار بوده که عملیات اجرایی آنها سال آینده شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مجموعه به منظور ارائه خدمات رسانی مطلوب به مناطق کمتر برخوردار و رفع محرومیت، جلوگیری از مهاجرت روستائیان، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و قطع درختان، کاهش آلودگی محیط زیست ناشی از استفاده از سایر سوخت ها و نیز در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خانوارهای روستایی، توسعه گازرسانی بصورت فراگیر را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه با گازرسانی به این ۲۱ روستا بیش از ۴۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، گفت: برای گازرسانی به این تعداد روستا بیش از ۱۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه می شود.

شمس‌اللهی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود با گازرسانی به مناطق محروم استان پسوند محرومیت از دنباله نام این دیار حذف شود، افزود: منطقه زردلان از توابع شهرستان هلیلان یکی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان ایلام است که در حال حاضر اکثر روستاهای آن از امکانات اولیه محروم هستند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار