به مناسبت هفته کتاب و کتابخانی:
به مناسبت هفته کتاب و کتابخانی و به یاد ۶۵ شهید شهرستان هلیلان از کتاب جغرافیای تاریخی و باستان شناختی شهرستان هلیلان رونمایی شد
کد خبر: ۱۰۰۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 17 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ امروز از کتاب جغرافیای تاریخی و باستان شناختی شهرستان هلیلان با حضور مدیر کل ارشاد اسلامی، سعید شهبازی فرماندار هلیلان و برخی از مدیران این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری رونمایی شد.

این کتاب نوشته حبیب الله محمودیان و امید محمودیان می‌باشد که با ویراستاری نعمت‌الله داوودیان در انتشارات زاگرو در ایلام منتشر و با شناسه کتابشناسی ملی ۸۴۱۰۹۹۷ روانه کتابفروشی‌ها شد.

مطالب کتاب جغرافیای تاریخی و باستان شناختی شهرستان هلیلان در یک‌جلد تدوین  و تاریخ باستان شناسی این شهرستان بصورت ویژه تدوین گردیده است.

حبیب الله محمودیان باستان شناس و نویسنده ایلامی، به دلیل علاقه‌ی وافر به حفظ فرهنگ و تاریخ باستانی ایرانی، توانسته است به صورت جدا، تاریخ باستانی ۱۲ شهرستان استان ایلام را شناسایی و در جلد‌های جداگانه تدوین و نشر دهد.

خودآموز مدیر کل ارشاد اسلامی استان ایلام در این مراسم بیان داشت: اهدای کتاب به مراکز آموزشی و فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی، موسسات و مراکز فرهنگی و... می‌تواند در فرهنگ سازی در زمینه حفظ و شناخت آثار تاریخی فرهنگی تاثیر ویژه داشته باشد.

خودآموز در ادامه از خانه داجیوند شاعر هلیلان یادکرد و گفت: انشالله در آینده با کمک فرمانداری این شهرستان ومسئولین استانی بتوانیم مقبره این شاعر را بازسازی کرده و گسترش دهیم تا فرهنگ تاریخی این شهرستان به صورت ویژه‌تر نمایان شود.

خود آموز در برنامه بازدید از مزار شاعر متقدم و بومی سرای منطقه هلیلان خانه بگ داجیوند اظهار کرد : مفاخر فرهنگی، لنگرگاه هویتی هر منطقه هستند که وجود و بزرگداشت آنان می تواند بر غنای فرهنگی و هویت سازی جوانان و نسل های آینده بیافزاید.

او جایگاه شعر و ادبیات شفاهی را در شهرستان هلیلان رفیع و قابل اعتنا دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شرایطی فراهم شود تا مراسم پاسداشتی در حد شان و جایگاه این شاعر بومی سرای منطقه برگزار کنیم و با همکاری دستگاه های مختلف، فرمانداری شهرستان و ... مزار ایشان به نحو شایسته ای بازسازی شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار