استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با بیان اینکه مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله صادر شده است، گفت: با اجرای پروژه های در دست اجرا میزان برداشت نفت از میادین استان به بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 10 November 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد نوذری در ادامه پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی استان با وزیر نفت دیدار و گفت‌وگو کرد و خواستار پیگیری مطالبات مردمی به ویژه مصوبات سفر ریاست جمهوری و هیات همراه به استان ایلام شد.

وی افزود: یکی از مصوبات و وعده های مهم در سفر رییس جمهوری به استان ایلام بهره برداری و توسعه میادین مهم نفتی استان بود که در این راستا میدان نفتی چنگوله با توجه به اینکه یک میدان مشترک با کشور عراق است از اهمیت خاصی برای استان و کشور برخوردار است.

استاندار ایلام از صادر شدن مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله خبر داد و یادآور شد: پس از پیگیری های متعدد سرانجام امروز طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با پیش‌بینی استخراج روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت‌خام در وزارت نفت تصویب و سرمایه گذاری جدید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های نفت و گاز استان ایلام آغاز شد.

نوذری با اشاره به اینکه بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، اضافه کرد: اختصاص ۴.۵ میلیارد دلار به اجرای طرح های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان در سفر اخیر ریاست جمهوری علاوه بر اینکه توسعه استان و برون رفت از محرومیت را در پی خواهد داشت، به رفع مشکل بیکاری در استان نیز توجه دارد.

وی با عنوان این مطلب که برنامه‌ریزی لازم برای افزایش تولید نفت و گاز در استان انجام شده است گفت: استان ایلام از بعد منابع نفتی در رتبه سوم گازی و گاز در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

وی افزود: هم‌اکنون روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت و بیش از ۶ میلیون مترمکعب گاز در این استان تولید می‌شود که با توسعه میدان‌های نفتی، تولید روزانه نفت خام در استان حدود ۱۱۰ هزار بشکه افزایش می یابد و به بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار