نماینده مردم ایلام با اعلام خبر خوش تصویب طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در وزارت نفت از آغاز سرمایه گذاری جدید برای بهره برداری از ظرفیت های نفت و گاز استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 08 November 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اکبر بسطامی اظهار داشت: در جلسه‌ای که روز چهارشنبه هفته گذشته با دکتر خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران داشتم و صحبت هایی که امروز یکشنبه با دکتر اوجی وزیر نفت در کمیسیون اقتصادی مجلس نمودم و همچنین پیگیری های متعدد مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی طی یکسال اخیر برای مانع زدایی ها؛ خوشبختانه امروز مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله صادر و عملیات اجرایی آن هم به زودی آغاز می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: عملیات اجرایی میدان نفتی چنگوله در دوران وزیر قبلی با سنگ اندازی و بدون دلیل کارشناسی معطل مانده بود که خوشبختانه با نگاه مثبت وزیر جدید، از امروز وارد فاز اجرایی شد.

این نماینده مردم اضافه کرد: حفاری 6 حلقه چاه تولیدی، 2 حلقه چاه تعمیری در میدان و یک حلقه چاه اکتشافی در نقطه "زيني‌في" مابين آذر و چنگوله، احداث زیرساخت های لازم برای عملیات زمین شناسی و ارزیابی ارتباط ديناميكي ميدان آذر و چنگوله برنامه‌ريزي شده است.

بسطامی خاطر نشان کرد: براساس اظهارات کارشناسان مربوطه، پیش بینی می شود روزانه ١٥ هزار بشكه نفت خام از این میدان نفتی استخراج و به بازارهای هدف صادر شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار