در نشست اعضای شورای عشایر استان ایلام با محوریت کوچ پاییزه عنوان شد که تردد عشایر کوچ رو استان‌های همجوار تا آغاز تقویم کوچ به مناطق گرمسیری استان جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۹۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 29 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ موسوی، مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام در این نشست عنوان کرد: دستگاه‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی این استان‌ها قبل از آغاز کوچ عشایر خود به سمت استان ایلام، اقدام‌های لازم مایه‌کوبی برای دامهای خود وجمعیت انسانی عشایر را انجام دهند تا هم از ورود بیماری‌ها واگیردار به استان ایلام جلوگیری شود و هم سلامت عشایر و دام‌ها به مخاطره نیفتد.

فرشاد یاسمی، مدیرکل امور عشایر استان ایلام به تشریح وضعیت جامعه عشایری استان و عشایر استان‌های همجوار و ارائه پیشنهادات برای مدیریت کوچ پاییزه عشایر ایلام ارائه داد و تصریح کرد: تعداد ۹۷۳۶خانوار با ۶۰ هزار نفر جمعیت معادل ۱۱ درصد جمعیت استان ایلام را عشایر کوچ رو تشکیل داد و جمعیت دامی آنها نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار است.
وی بیان داشت: همه ساله از اواخر فصل آبان تا اواسط اردیبهشت ماه استان ایلام میزبان ۲۰۰۰خانواده عشایری از استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار