مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری هشتمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» به میزبانی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 22 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور عنوان کرد: طی نشست با معاونت فرهنگی و هنری ستاد مساجد کشور مقرر گردید هشتمین سوگواره ملی علمدار کربلا امسال در رشته‌های «عکس»، «نقاشی» و « دل نوشته» در استان ایلام برگزار شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان داشت: علاقه مندان به حضور در این سوگواره ملی از 25 شهریور ماه تا 15 آبان فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره در استان ایلام ارسال نمایند.

وی با بیان اینکه سوگواره ملی «علمدار کربلا» هر ساله به میزبانی استان ایلام در رثای علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار می‌شود، یادآوری کرد: پنج دوره این سوگواره در رشته‌های شعر و عکس و دو دوره در بخش آواها و نواهای عاشورایی برگزار شده است.

حجت الاسلام چراغی‌پور، عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت ابو الفضل العباس (ع) و بیان رشادت و دلاوری‌های و ویژگی اخلاقی و رفتاری آن حضرت و خلق آثار فرهنگی، هنری و تولیدی اعضای کانون‌های مساجد سراسر کشور را از اهداف برگزاری این سوگواره عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این سوگواره هر ساله با مشارکت ستاد فهما کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عتبات عالیات استان ایلام و روابط عمومی حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام برگزار می‌شود./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار