مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام از ارسال 300اثر از هنرمندان 18استان کشور به دبیرخانه دومین سوگواره ملی علمدار کربلا در مرکز این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 10 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام از ارسال 300اثر از هنرمندان 18استان کشور به دبیرخانه دومین سوگواره ملی علمدار کربلا در مرکز این استان خبر داد.
حجت الاسلام علی چراغی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آثار در 2 بخش شعر و عکس متناسب با موضوع های سوگواره به این دبیرخانه ارسال شده است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته این سوگواره 28 آبان ماه جاری با همکاری و مشارکت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و روابط عمومی حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) در مرکز این استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: بخش شعر این جشنواره در قالب های سنتی، نو و نثر ادبی به زبان های فارسی، عربی و گویش های محلی با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس(ع)، دلاوری ها و رشادت های ایشان است.
وی بیان کرد: بخش ویژه جشنواره در بخش شعر شامل سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اماکن و مناسک دینی به ویژه مساجد و حرم های مطهر است.
مسوول دبیرخانه کانونهای مساجد ایلام گفت: در بخش عکس نیز آثار ارسالی در دو بخش حرفه ای و غیرحرفه با موضوع حرمین شریفین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و شرکت مردم در آیین های ماه محرم و صفر، هیات های مذهبی، پیاده روی اربعین حسینی، شرکت در مراسم اربعین حسینی، شور و اشتیاق محبان حسینی در عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) و علمدار کربلا است.
به گفته وی، آیین اختتامیه این سوگواره با حضور دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری کشور و مهمانانی از حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و استان برگزار خواهد شد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار