استاندار ایلام گفت: بخش تعاونی ایلام می تواند به اشتغال مولد، توسعه پایدار، رونق اقتصادی و تولید کمک کند و زمینه ساز پیشرفت و تامین کننده منافع کشور در تمامی ابعاد باشد.
کد خبر: ۹۹۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ 05 September 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد نوذری در دیدار با مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بمناسبت هفته تعاون، اظهار داشت: حلقه مفقوده بین آموزش و اشتغال، مهارت است که در راستا تعاونی ها می توانند نقش تعیین کننده ای در مهارت آموزی و اشتغال پایدار در کوتاه مدت ایفا کنند.

وی با قدردانی از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیران این مجموعه، افزود: اقتصاد بدون تعاونی معنی ندارد چرا که مبنای اقتصاد تعاونی است و باید به این مهم در کشور توجه ویژه شود.

استاندار ایلام با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی بیان داشت: براساس این اصل، نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است که در این راستا می طلبد به بخش تعاونی ها بعنوان مهم ترین بخش بیش از پیش توجه شود.

نوذری تاکید کرد: بخش تعاونی شامل شرکت‌ها و موسسات تعاونی تولید و توزیع است که در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می‌شود و می‌تواند در رشد، توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق و روستا های کم برخوردار نقش موثری ایفا کند.

وی به ضرورت افزایش سهم زنان و جوانان تحصیلکرده دانشگاهی در تشکیل تعاونی ها تاکید کرد و گفت: ۶۵۹ تعاونی معادل ۲۸ درصد تعاونی های استان را بانوان تشکیل داده‌اند که این رقم باید افزایش یابد.

استاندار ایلام اظهار داشت: در کشور ما نگاه و بینش به اشتغال تنها بخش دولتی است اما این نگرش کاملا اشتباه و در دنیا منسوخ شده است.

نوذری ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید از ظرفیت جوانان تحصیلکرده از طریق برگزاری سمینارها و جلسات، آن را در مسیر و سهیم شدن در تعاونی ها ترغیب کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: هم اکنون سه هزار و ۳۰۸ شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان تشکیل و ثبت شده و اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت ها و اتحادیه های تعاونی ۲۶ هزار و ۶۴۷ نفر است.

شکراله شیرخانی ادامه داد: از مجموع سه هزار و ۳۰۸ شرکت و اتحادیه تعاونی استان، هم اکنون ۲ هزار و ۵۳ تعاونی فعال و مشغول تولید و ارائه خدمات بوده و بیش از ۱۶ هزار و ۲۶۳ نفر نیز دراین تعاونی ها مشغول بکار هستند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش کشاورزی یک هزار و ۱۰۱ تعاونی معادل ۳۳ درصد، بخش خدمات ۹۱۲ تعاونی معادل ۲۷ درصد و بخش صنعت با ۶۰۲ تعاونی در استان فعال هستند.

به گفته وی ۶۵۹ تعاونی در ایلام را بانوان تشکیل می دهند.

شیرخانی تصریح کرد: شرکت تعاونی ۱۸۹ قدر رزمندگان ایلام در شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان بعنوان تعاونی برتر ملی معرفی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: این شرکت تعاونی برای بیش از ۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده و مشغول فعالیت است.

وی یادآور شد: امسال ۵۰ میلیارد تومان بخش تعاون استان تسهیلات جذب کرد و توانستیم رتبه چهارم کشور از جذب تسهیلات را کسب کنیم.

شیرخانی بیان کرد: نسخه ما تنها برای توسعه تولید به بخش تسهیلات متمرکز شده است اما مدیریت کشور باید بتواند تولید را همه جانبه یاری کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: باید بستری برای متقاضیان فراهم شود که رویش فضای تولید و اشتغال در آن به نحوی بسیار مطلوبی ایجاد شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار