مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: شاخص کل بورس امروز ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰، سه هزار و ۷۸۷ واحد کاهش داشته و به یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد رسید.
کد خبر: ۹۹۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 05 September 2021

محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: امروز ۱۴ شهریورماه ۱۴٠٠ شاخص کل بورس سه هزار و ۷۸۷ واحد کاهش داشته و رقم آن به یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد رسید.

وی افزود: شاخص کل هم وزن با ۲ هزار و ۵۸۵ واحد رشد بیانگر این است که امروز حجم بیشتری از معاملات شرکت‌ها روند مثبت داشته و کاهش شاخص کل به علت منفی بودن نمادهای شاخص‌ساز اتفاق افتاده است.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه تصریح کرد: امروز نمادهای فولاد، شستا و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشته است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت، شورای عالی بورس و سازمان بورس اوراق بهادار گفت: نظارت بر بازارگردان‌ها و الزام شرکت‌ها به داشتن بازارگردان در حال انجام است و تمامی این موارد در کنار اخبار سیاسی مثبت سبب شده تا شاخص کل از یک میلیون و ۱۵٠ واحد در خردادماه سال جاری، امروز یکشنبه ۱۴ شهریور به یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد برسد که بیانگر روند مثبت سیاست‌های اعمال شده توسط دولت است.

بهمن تصریح کرد: در روزهای اخیر بازار بورس مثبت بوده و در حال حاضر این بازار اصلاحات را می‌پذیرد، ریزش شاخص کل در برخی روزها به دلیل اصلاحات صورت گرفته بوده است.

وی با بیان اینکه اشخاص حقوقی در حال فروش سهام خود در بورس هستند، افزود: این امر به دلیل عدم سیاست‌گذاری دولت و انتظارات مردم است.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه بیان کرد: طبق مصوبه نخستین جلسه شورای عالی بورس در دولت سیزدهم، از این پس دولت باید سهام خود را با بازارگردان عرضه کند تا اتفاقات مربوط به سهام دارا یکم و دوم تکرار نشود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار