فرماندار سرپل ذهاب:
فرماندار سرپل ذهاب گفت: حدود ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در این شهرستان فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷ 07 May 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، صدراله بابلی با بیان اینکه هزینه برای آموزش به نوعی سرمایه گذاری است، اظهار کرد: ثمره این سرمایه گذاری رشد علمی، اشتغال، بهره‌وری و کمک به احیای صنعت را در پی دارد.

وی به برگزاری دوره آموزشی پیش رفته فرش‌بافی در راستای توسعه هنر فرش و ایجاد اشتغال توسط اداره صَمت در این شهرستان به صورت رایگان اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها برای ۳۵ نفر از علاقمندان هنر فرش‌بافی به میزان سه هزار و ۵۰۰ نفر ساعت از تاریخ ۵ اردیبهشت تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری در حال برگزاری است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این دوره، گفت: ثمره این دوره‌های آموزشی اشتغال و کمک به احیای صنعت فرش و قالی‌بافی خواهد بود.

بابلی خاطر نشان کرد: در این شهرستان حدود ۷۰۰ بافنده در قالب بیمه‌های تأمین اجتماعی و روستایی و عشایری بیمه قالی‌بافی دارند.

وی تعداد اعضا اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف شهرستان سرپل ذهاب را حدود ۹۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تولید فرش پتانسیل خوبی در این شهرستان محسوب می‌شود و انتظار است دوره‌های آموزشی فرش‌بافی به‌صورت مستمر در سایر نقاط این شهرستان برگزار شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار