مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: طرح جهادی ایران یاران جوان با استفاده از توانمندی‌های اعضای جوانان دراستان همدان به اجرا در می‌اید.
کد خبر: ۹۸۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳ 17 August 2021

در راستای سلامتی هموطنان عزیز و مقابله و پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ سازمان جوانان با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌های اعضاء جوان، طرح جهادی ایران یاران جوان توسط به همت اعضاء سازمان جوانان به اجرا در می‌آید.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان علی سنجربیگی مدیرعامل این جمعیت با اشاره به موج پنجم وشرایط جهش‌یافته بیماری کرونا در کشور و لزوم همیاری هلال‌احمر در این زمینه، خاطرنشان کرد طرح جهادی ایران یاران جوان در راستای مسئولیت اجتماعی و تحقق اصول و اهداف والای جمعیت هلال‌احمر در ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها همزمان با سراسر کشور در استان همدان نیز به اجرا در می‌آید. 

 سنجربیگی با تاکید به لزوم اجرای دستور رئیس جمعیت هلال احمر و پاسخ به اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان‌ها، تحقق اهداف و مسئولیت اجتماعی جمعیت هلال‌احمر، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی وبشردوستی، مشارکت جامعه جوانان هلال‌احمر در امر واکسیناسیون عمومی، پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش مرگ‌ومیر و کمک به کنترل بیماری و قطع زنجیره کرونا را از اهداف این طرح ملی عنوان کرد.

وی زمان اجرای این طرح را از تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ لغایت پایان واکسیناسیون عمومی ذکر کرد وگفت:این طرح بکار گیری اعضاء کانون‌های دانشجویی وجوانان در مراکز تلقیح واکسن خواهد بود و در مراکز واکسیناسیونی که مراجعین بیشتری دارند تعداد اعضای اعزامی بیشتر خواهد بود و بکار گیری اعضاء بستگی به آشنایی و توانمندی کافی جهت تلقیح واکسن انجام می‌گیرد.

وی افزود طبق دستورالعمل این طرح با توجیه رؤسای شعب به اجرای دقیق مفاد آن، اخذ رضایت‌نامه کتبی از عضو داوطلب مبنی‌بر مشارکت در طرح، تزریق واکسن به اعضاء و بهره‌گیری و استفاده از مراکز امور جوانان و سالن‌های ورزشی جمعیت، استفاده از ظرفیت صداوسیما در شعب تابعه و همچنین فضای مجازی جهت انعکاس اجرای طرح مورد تاکید می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یادآور شد اعضای کانون‌های دانشجویی وجوانان هلال‌احمر باید دوره پیش بیمارستانی را گذرانده باشند و اعضاء موظف به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و حفظ کرامت اعضا و مراجعه کنندگان می‌باشند که توجیه اعضای مشارکت‌کننده در این طرح، سازماندهی اعضا در قالب تیم‌های اعزامی و نظارت بر روند خدمات‌رسانی اعضا باید توسط مسئولین مربوطه به نحومطلوب انجام پذیرد و پوشش لباس فرم سازمان، شیلد و ماسک برای اعضای تیم‌ها الزامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار