مدیرکل دامپزشکی ایلام؛
مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: ۲۹ گروه ثابت و سیار طی روزهای تاسوعا و عاشورا نظارت بر ذبح احشام نذری را انجام می دهند.
کد خبر: ۹۸۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 17 August 2021

به گزارش تابناک ایلام  ؛دکتر رامین پورنجف  اظهار داشت: این گروه شامل ۱۴ گروه ثابت و ۱۵ گروه سیار هستند که در روزهای تاسوعا و عاشورا بر فرآورده های خام دامی ذبح شده نظارت دارند.

وی افزود: این گروه ها از ۱۱ دامپزشک، ۲۳ بازرس بهداشت گوشت و ۱۲ ناظر ذبح شرعی در کل استان تشکیل شده است.

پورنجف یادآور شد: این نظارت ها بر دام های سبک و سنگین و طیور نذری انجام می شود که در کشتارگاه ها، منازل یا آشپزخانه های هیات ها پخت می شود.

وی توضیح داد: آشپزخانه هیات ها یا منازلی که پخت غذای نذری دارند در صورت مشکوک بودن به گوشت قرمز یا مرغ نذری با گروه های نظارت سیار تماس بگیرند و این ناظران در سریع ترین زمان خود را به محل مورد نظر می رسانند.

وی تاکید کرد: ذبح دام با توجه به وجود بیماری های مشترک انسان و دام در اماکنی غیر از کشتارگاه‌ها در این استان ممنوع است.

به گفته پورنجف با توجه به روند گسترش کرونا و وضعیت قرمز استان ایلام بر اساس ابلاغیه سازمان دامپزشکی، تمامی احشام نذری فقط در کشتارگاه‌ها و اماکن از قبل تعیین شده توسط دامپزشکی ذبح می‌شوند.

پورنجف اظهار داشت: با توجه به وجود ۸۰۰ عامل بیماری زای مشترک انسان و دام، صاحبان نذری خانگی و هیات ها از طریق کارشناسان و ناظران دامپزشکی از سلامت لاشه دام خود قبل از پخت مطمئن شوند.

وی از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه لاشه ذبح شده یا دام زنده مشکوک مورد را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به کارشناسان شبکه های دامپزشکی در نقاط مختلف استان اطلاع دهند تا گروه های سیار به منطقه اعزام شوند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار