فرماندار اردبیل گفت: برداشت سیب زمینی در شهرستان اردبیل آغاز شده و امسال صادرات سیب زمینی از استان اردبیل به کشورهای هم جوار رونق می‌گیرد.
کد خبر: ۹۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 21 September 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل،جواد زنجانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده سیب زمینی‌کاران استان امسال از نظر فروش محصولات خود و قیمت آن هیچ مشکلی نخواهند داشت و تولید سیب زمینی در اردبیل امسال متناسب با مصرف داخلی و صادرات بوده است و کشاورزان در این زمینه هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه سیب‌زمینی یکی از محصولات با اهمیت شهرستان اردبیل است، گفت: نیاز است در این راستا کشاورزان با مدیریت کشت و اجرای طرح آبیاری خود در زمین‌های زراعی، دولت را در مدیریت مناسب کشت سیب‌زمینی یاری کنند که این امر نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و راهبردی است.

فرماندار اردبیل افزود: برای حل مشکل آب شرب اردبیل و ایجاد طرح برج آبگیر بیش از 700 میلیارد ریال هزینه می‌شود که در حال حاضر از این مقدار 400 میلیارد ریال هزینه شده و بقیه نیز به مرور هزینه می‌شود.

زنجانی با اشاره به اینکه دولت برای اجرای طرح آبیاری نوین در زمین‌های زراعی و باغی، تهسیلات ویژه‌ای را در نظر گرفته، گفت: در این راستا 85 درصد هزینه‌های طرح آبیاری نوین را دولت به عهده گرفته و 15 درصد را نیز به صورت تهسیلات کم‌بهره در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و باید کشاورزان نیز هماهنگی و همکاری لازم را با سازمان جهاد کشاورزی استان داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان اردبیل 15 نانوایی چندمنظوره راه‌اندازی شده است و تداوم نانوایی‌های چند منظوره در اردبیل از اولویت‌های اساسی است تا بتوانیم کیفیت و قیمت نان را مناسب با خواسته مردم انجام دهیم.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: مصرف جوش‌شیرین درنانوایی‌های شهرستان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته 90 درصد کاهش داشته و هر نانوایی دولتی که از جوش‌شیرین استفاده کند تعطیل و پلمپ می‌شود.

زنجانی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: هر گونه تبلیغ زودرس توسط نامزدها غیرقانونی بوده و با جدیت برخورد می‌شود و انتخابات امسال بطور باشکوه و سالم و به دور از هرگونه حاشیه‌ای و با رعایت موازین قانونی در اردبیل اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار