از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 105 هزار و 441 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای 668 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ 13 August 2021

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۰ هزار و ۳۴۵ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۵۹۲ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۹۵ هزار و ۹۶ مورد بوده است که ۶۳۶ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۰۵ هزار و ۴۴۱ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۵۵۶ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۲ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۹ هزار و ۳۷۶ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

روند شیوع بیماری کووید 19 در همه شهرستان‌های استان افزایشی است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از وضعیت شهرستانهای زنجان گفت: بیماری کرونا در همه شهرستان‌های استان زنجان روند افزایشی دارد ولی روند بیماری کرونا در پنج شهرستان‌ زنجان، خدابنده، ایجرود و ابهر، خرم‌دره با شیب تند افزایشی است و سایر شهرستان‌ها نیز روند افزایشی همراه با نوساناتی از افزایش موارد بستری و مثبت کرونا مشاهده شده است.

پرویز قزلباش میزان فوتی‌های کنونی را کم و با اعداد کوچک عنوان کرد و تصریح کرد: فعلا میزان فوتی‌ها کم است ولی پیش‌بینی می‌شود با این روند بستری‌ها در هفته دوم و سوم میزان فوتی‌ها نیز میزان افزایشی به خود بگیرد.

وی آخرین وضعیت رنگ‌بندی استان را نیز اعلام کرد و افزود: با این روند افزایشی در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد شهرهای قرمز خواهیم بود و نیز رنگ‌های قرمز فعلی پررنگ تر شده و رنگ‌های زرد و نارنجی نیز قرمز خواهند شد که هنوز رنگ بندی جدید اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با استناد به گزارش سازمان جهانی بهداشت از وضعیت بیماری کرونا در ایران نیز گفت: بر طبق گزارش WHO روند شناسایی بیمار و ابتلا در کشور بالاست و در عین حال از شکل ابتدایی بیماری تبعیت می‌کند و هرچه قدر میزان ابتلا بالاتر شود میزان مرگ و میر نیز افزایش خواهد داشت و این امر در استان زنجان نیز مستثنی نیست، فعلا ما در میانه راه هستیم و به قله نرسیدیم میزان بستری‌ها بر میگردد به میزان بستری‌ها و ۹ درصد بستری‌ها در کل کشور منجر به فوت می‌شود.

وی روند فعلی  واکسیناسیون در استان را مطلوب و اظهار امیدواری کرد با تمهیداتی که اندیشیده شده و اندوخته‌های واکسن در استان و واکسیناسیون هوشمند در اسرع وقت پوشش واکسیناسیون در استان به حداکثر برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار