رئیس هیئت تنیس استان ایلام:
رئیس هیئت تنیس استان ایلام گفت: گران بودن وسایل و تمرینات تنیس باعث لاکچری شدن این رشته ورزشی شده و فقط اقشار خاصی از جامعه می‌توانند در این رشته ورزشی فعالیت داشته باشند به عنوان مثال همه خانواده‌ها نمی‌توانند راکت ۶ میلیون تومانی و توپ و زه راکت چند صدهزار تومانی تهیه کنند.
کد خبر: ۹۸۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 11 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محسن رحیمی عنوان کرد: از سال ۱۳۹۵ بعد از انتخاب اعضای هیئت رئیسه و مسئولان کمیته‌های ۱۴ گانه از جمله کمیته آموزش و مربیان،کمیته همگانی و بانوان،کمیته شهرستان‌ها و ساحلی تشکیل و برنامه‌ریزی مدونی برای پیش‌برد ورزش تنیس انجام شد.

رحیمی با بیان اینکه ۱۴ نفر عضو کمیته و ۶ نفر عضو هئیت ریئسه در مجموع ۲۰ نفر می‌شود و هرماه جلسه تشکیل می‌دادیم که خروجی این جلسات این بود که تمرینات و اداره هیئت را با بهره‌گیری از نیروهای استان به خوبی انجام داده‌ایم و تلاشمان این بود که در دو حوزه همگانی و قهرمانی فعالیت داشته باشیم.

وی با توجه به خصوصی و لاکچری بودن ورزش تنیس بیان داشت: در استان تمریناتی را به صورت گروهی برقرار کردیم تا همه اقشار بتوانند در در این رشته فعالیت داشته باشند.

رئیس هیئت تنیس استان ایلام اظهار کرد: در ابتدا در بین آقایان و خانم‌ها با کمبود مربی مواجه بودیم که با برگزاری کلاس‌ها آموزشی و دوره های عملی توانستیم این بازیکنان را به مرحله مربیگری برسانیم و از آن‌ها استفاده کنیم.

رحیمی افزود: ما استعدادیابی را بر اساس بخش‌نامه ی جهانی که وجود دارد از مدارس ابتدایی شروع کرده‌ایم و خوشبختانه سه سال پیاپی جزء سه استان برتر در زمینه استعدادیابی بوده‌ایم.

وی با توجه به اینکه توانستیم در استان استعدادهای خوبی کشف کنیم، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات در زمینه استعدادیابی حفظ این استعداد ها است که نیازمند مشارکت اسپانسرهای مالی است.

رحیمی ادامه داد:خوشبختانه استعدادهای ما توانستند رتبه های اول تا سوم را در مسابقات کرج کسب کنند و به همین دلیل رتبه برتر شدن استان در زمینه استعدادیابی در کشور بود.

وی توضیح داد: در زمینه استعدادیابی آموزش و پرورش، مربیان و دبیران ورزش همکاری خوبی با ما داشته اند اما شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، استعدادیابی را به تاخیر انداخته است.

رئیس هیئت تنیس استان تاکید کرد: در این سالها کار های عمرانی از قبیل بازسازی مرتب زمین،ساخت سرویس بهداشتی و رختکن انجام شده و با ساخت چهار زمین تنیس وضعیت مطلوب تر شده است و ما در اولین افتتاحیه توانستیم میزبان مسابقات کشوری در رده سنی ۱۰،۱۲و۱۴ سال پسران و دختران باشیم.

رحیمی با بیان اینکه در طول سال ما ۲۰ مسابقه‌ی مختلف در بین آقایان و بانوان برگزار می‌کنیم، گفت: مربیان و داوران ما با فدراسیون هماهنگ هستند و مرتب در کلاس های فدراسیون شرکت می‌کنند و خوشبختانه تیم جدید فدارسیون که روی کار آمده با ما همفکر هستند به طوری که کلاس مربیگری درجه سه بانوان در هفته های قبل در استان ایلام برگزار شد و ۲۷ نفر از کل کشور در این کلاس‌ها شرکت داشتند.

وی یادآور شد: به مناسبت‌های مختلف مانند دهه مبارک فجر، هفته دفاع مقدس و مناسبت‌های دیگر مسابقاتی را برگزار می‌کنیم و به لطف همین مسابقات ما توانسته‌ایم سالانه اعزام‌هایی به مسابقات کشوری داشته باشیم.

رحیمی اضافه کرد: در رده‌های سنی زیر ۱۴سال ، ۲۱ مقام در حوزه قهرمانی کشور داریم، افزود: در بین دختران و پسران زیر ۱۴سال خوشبختانه چند بار دعوت به تیم ملی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: رنگینگ را به چهار دسته‌ی پسران و دختران زیر۱۸سال و بانوان وآقایان تقسیم کرده ایم و برای اعزام به مسابقات بر اساس همین رنگینگ‌ها افراد اعزام می‌شوند و مسابقاتی که در طول سال برگزار می‌شود امتیازش به رنگینگ فرد اضافه می‌شود و هر فردی که بردش بیشتر باشد امتیاز بیش‌تری به رنگینگش اضافه می‌شود و در صدر قرار می‌گیرد.

رحیمی از برگزاری مرتب مسابقات در روزهای آخر هفته با عنوان مسابقات آدینه خبر داد و گفت: این مسابقات پنج‌شنبه و جمعه‌ی هر هفته به طور مجزا به ترتیب برای پسران و دختران برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی این افراد با مسابقه و داوری و بروز رسانی علم آن‌ها است.

رئیس هیئت تنیس ایلام اظهار داشت: می‌توان گفت تقریبا ۶۰۰نفر راکت به دست در سطح استان داریم که هر کدام در روزها و سطوح مختلف تمرین دارند و در هر مسابقه ۳۰یا۴۰ نفر شرکت می‌کنند.

رحیمی استقبال بچه ها و خانواده‌ها را با توجه با افزایش زمین ها مطلوب ارزیابی و متذکر شد: گران بودن وسایل و تمرینات تنیس باعث لاکچری شدن این رشته ورزشی شده و فقط اقشار خاصی از جامعه می‌توانند در این رشته ورزشی فعالیت داشته باشند به عنوان مثال همه خانواده‌ها نمی‌توانند راکت ۶ میلیون تومانی و توپ و زه راکت چند صدهزار تومانی تهیه کنند.

وی امکانات هیئت را تقریبا مطلوب اعلام کرد و در پایان گفت: برخی لوازم و وسایل و امکانات مانند توپ رایگان در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار