امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه عقلانیت و کار کارشناسی در تصمیمات و مصوبات شورا مشهود باشد گفت: مدیریت شهری نیازمند کار تخصصی است و باید عقلانیت در این حوزه ظهور و بروز داشته باشد.
کد خبر: ۹۸۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ 07 August 2021
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه عقلانیت و کار کارشناسی در تصمیمات و مصوبات شورا مشهود باشد گفت: مدیریت شهری نیازمند کار تخصصی است و باید عقلانیت در این حوزه ظهور و بروز داشته باشد.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز شنبه در دیدار با اعضای جدید شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: در اسلام مسئولیت امانتی بسیار بزرگ و خطیر است که باید نسبت به آن مراقب بود.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد مدیریت شهری و شهرداری‌ها در ایجاد اعتماد و رضایت عمومی بسیار موثر است، گفت: این انتظار از شورای جدید با ترکیبی متشکل از جوانان و افراد با تجربه وجود دارد که اقدامات فرهنگی و اجتماعی برجسته‌ای در همدان اجرایی شود.

امام جمعه همدان باقدردانی از اقدامات و رویکرد شورا و شهردار سابق، بحث پیوست‌های فرهنگی را یکی از مشکلات در پروژه‌های شهری دانست و اظهار داشت: یکی از انتظارات از شورای جدید توجه ویژه به بحث پیوست‌های فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه شورا در بحث مبارزه با فساد باید برخوردی جدی داشته باشد، افزود: اصل در اسلام بر این نیست که همه را فاسد قلمداد کنیم مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، چرا که این رویه نه دینی است و نه اخلاقی و نباید در عرصه برخورد با فساد به سمت مچ گیری و یا قضاوت‌هایی که ثابت نشده است حرکت کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: البته اگر در جایی فساد ثابت شد لازم است که با قاطعیت با آن برخورد شود و در مقابل آن ایستادگی کنیم.

وی تصریح کرد: شورا می‌تواند افراد متخصص که در بحث پروژه‌های شهری نظریه پرداز هستند شناسایی کند و به عنوان کارشناس با آن‌ها همکاری داشته باشد همانند کاری که در شورای فرهنگ عمومی همدان مصوب شده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اهمیت عدالت اجتماعی در جامعه، مطرح کرد: عدالت اجتماعی که جزء شعار‌های داوطلبان در انتخابات شورا‌ها بود، از مسائلی که باید به صورت ویژه در دستور کار شورا قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی خواستار رفع مشکلات ساکنان مناطق کم برخوردار شد و گفت: اعضای شورا جلسات خود را در مساجد حاشیه شهر برگزار کنند و از نزدیک با مشکلات موجود آشنا شوند و تنها به داشتن اطلاعات و آمار بسنده نکنند.

وی با گلایه از عملکرد برخی از مسئولان در دخالت در عزل و نصب‌ها و جابه جایی مدیران، عنوان کرد: گاهی برخی مسئولان در حال جابه جایی مدیران هستند و لذا بسیار مهم است که هر مدیر در حیطه وظایف قانونی و شرعی خود ورود کند در غیر این صورت هم قانونی و هم شرعی مرتکب تخلف شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با تاکید بر اهمیت انتخاب شهردار قوی، متخصص و انقلابی در شهر همدان، گفت: امروز وظیفه شما انتخاب شهردار است و باید بدانید که مسئولیت شرعی این انتخاب تا قیامت بر گردن شما خواهد بود و باید پاسخگوی رای خود باشید.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با اشاره به اینکه بعضی از مشکلات و گره‌ها در همدان نزدیک به ۲۰ سال است مانده و باید برای رفع آن تلاش کرد، گفت: مصلی نماز جمعه همدان در شهر مذهبی مانند همدان. نزدیک به ۴۰ سال است که به حالت خود باقی مانده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: این در حالی است که ساخت آن بدون هیچ گونه بودجه‌ای از طرف شهرداری و استانداری قابل اجرا است، اما سال‌های سال است که بدون تغییر باقی مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با ابراز امیدواری از اینکه برخی از این مشکلات در دوره فعلی شورای شهر برطرف شود تاکید کرد: قانونی که باعث ظلم به بعضی از همشهریان شود باید اصلاح شود.

ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستای سراسر استان همدان همزمان با کشور روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه جاری با برگزاری مراسم تحلیف و انتخاب اعضای هیأت رئیسه، فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار