قدیر گفت: بیماران فامیلی، خانوادگی و اداری در موج پنجم بیشتر است که نیازمند محدودیت جدی حداقل یک هفته‌ای در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۹۸۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 04 August 2021

به گزارش تابناک قم، دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست ستاد مقابله با کرونا با تشریح آخرین روند شیوع بیماری کرونا در موج پنجم در قم از عادی انگاری در جامعه به شدت هشدار داد وتصریح کرد: تخت‌های اورژانسی استان در بیشتر موارد پُر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم محدودیت کامل یک هفته‌ای را ضروری دانست و گفت: بیماران فامیلی، خانوادگی واداری در این موج بیشتر است که نیازمند محدودیت جدی حداقل یک هفته‌ای در کشور وجود دارد.

قدیر گفت:در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نفردر بیمارستان‌ها بستری هستند که حال ۱۵۰ بیمار بدحال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به تزریق ۱۵۰ هزار دوز واکست از ابتدای اجرای طرح تاکنون بر تسریع در روند واکسیناسینون تاکید کرد و گفت: تاکنون با وجود تاکید مسئولان بهداشت ۴۰ درصد از افراد بالای ۶۰ سال واکسن نزده اند.

قدیر با اشاره به راه اندازی ۱۳ مرکز تزریق واکسن در استان افزود: افراد بالای ۴۳ سال در شهر‌ها و افراد بالای ۳۵ سال در روستا‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز تزریق واکسن، واکسیناسیون شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم مهمترین راه شکستن زنجیره بیماری کرونا را واکسیناسیون خواند وگفت: بر اساس بررسی صورت گرفته هیچ کدام از فوت شده گان وبیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه واکسن نزده بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هم در این نشست با اشاره به برگزاری عزاداری محرم وصفر افزود: این عزاداری‌ها هم به صورت حضوری وهم به ضورت مجازی در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مرتضی شعبانزاده با اشاره به فعالیت هزار حسینه در محرم امسال تصریح کرد: حسینه‌های با فضای باز وهیئت‌هایی که دارای ۶ متر بلندی سقف هستند، مجوز عزاداری را دارند، مشروط بر رعایت فاصله اجتماعی.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هم به راه اندازی رادیو هیئت با کمک سازمان حمل و نقل و صدا و سیما اشاره کرد وگفت: این رادیو در ایام محرم یک ساعت قبل از اذان ظهر واذان مغرب با حضور مداحان، شعرا واعظین به صورت مجازی مراسم عزاداری برپا می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تشکیل هزار حسینه سیار خودرویی را از اقدامات دیگر خواند وگفت: با هماهنگی با ناوگان حمل ونقل استان خودرو‌ها به صورت سیار آیین عزاداری محرم رادر سطح خیابان‌های شهر برگزار می‌کنند.

استاندار قم هم برگزاری هرگونه تجمع را برخلاف دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا خواند وگفت: تمامی تجمعات باید در قالب هماهنمگی با مرکز بهداشت وستاد مقابله با کرونا انجام شود.

سرمست از شهروندان خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دوری از عادی انگاری گروه درمان استان در کنترل موج پنجم بیماری یاری کنند.

استاندار قم ضمن تقدیر از گروه بهداشت ودرمان استان از صنوف استان خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گروه درمان را یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار